blog, tužky, žárovky, content

10 + 1 nápad pro tvorbu obsahu na facebookové stránce aneb jak zaujmout fanoušky

10 + 1 nápad pro tvorbu obsahu na facebookové stránce aneb jak zaujmout fanoušky

 

Spravujete facebookovou stránku a nevíte si rady jaký obsah přidávat, abyste své fanoušky udrželi informované, a hlavně v dostatečném povědomí o vašem produktu nebo značce? Přináším vám několik tipů, jak s fanoušky komunikovat a jak plnit svou stránku kvalitním obsahem. Tato část správy facebookového profilu nebo stránky je totiž nesmírně důležitá, protože v kombinaci s kampaněmi bude algoritmus vašich reklam a celkového prodeje fungovat vždy lépe. Je tedy důležité být s fanoušky v kontaktu, bavit se s nimi, vyzvídat a získávat zpětnou vazbu a v neposlední řadě je také dobře bavit. 

Pojďme se tedy společně podívat na tipy, které vám třeba tuto část práce na sociálních sítí trochu ulehčí. 

1. PRAVIDELNOST

Přidávání obsahu na svou stránku je velmi podstatné, protože tím své fanoušky udržujete informované. Pokud se vaši fanoušci na stránku rádi vrací, můžou se tak  spolehnout, že u vás vždy najdou aktuální informace o produktu nebo službě. Pravidelná publikace vaší stránce také pomáhá zobrazovat se lidem, kteří o váš obsah projevili zájem v minulosti. 

2. NECHTE FANOUŠKY RELAXOVAT

Ne každý příspěvek musí být nutně prodejní nebo směřovat odkazem na eshop nebo prodejní stránku. Zvolte jednou za čas oddechový obsah, který vaše publikum pobaví nebo tematicky vzdělává. 

3. PTEJTE SE NA NÁZOR

Kromě klasických otázek můžete při vytváření nového příspěvku využít také funkci ankety a velmi jednoduše tak dát prostor fanouškům vyjádřit svůj názor pomocí hlasování. V anketě můžete pro možnosti na výběr použít také obrázky nebo grafiku.

4. KVALITNÍ FOTKY A JEDNODUCHÁ GRAFIKA

To, že odlehčené a kvalitní fotky jsou základem tvorby obsahu už asi víte, ale co dělat když je nemáte? Požádejte své zákazníky, aby vás na sociálních sítích označovali nebo vám fotku s vaším produktem zaslali. Budete se divit kolik šikovných fotografů se mezi nimi skrývá. Pro svůj obsah ale používejte od zákazníka pouze kvalitní fotografie. Pokud vlastní fotky nebo fotky od zákazníků nemáte, můžete také využít neutrální fotografie z fotobank

Jednoduché a šik grafiky nebo třeba jen logo k nim pak přidáte pomocí Canvy, která obsahuje velkou škálu různých šablon a velmi jednoduše se používá. Canva je ale téma samo o sobě a my se jí také budeme podrobněji věnovat v některém z následujících článků. 

5. VÝZVA K AKCI

Nezapomínejte k většině příspěvků přidávat výzvu k akci, nebo otázku, která rozproudí komunikaci pod ním. Všechny vaše prodejní příspěvky by měly odkazovat na produkt, který zákazník vidí na obrázku, nebo na sekci, kde produkt najde v různých variantách. Využít můžete také označení produktu přímo na FB stránce. 

K příspěvku pak využijte slovní spojení jako například: Prozkoumejte všechny naše varianty zde… , Chcete si to prohlédnout zblízka? Klikněte sem… , Jaká barva produktu je vaše oblíbená? , Která varianta se vám líbí nejvíce? Mrkněte sem… Už jste si vybrali? …  atd. 

6. SOUTEŽTE!

Soutěže jsou velmi populárním a oblíbeným obsahem na sociálních sítích. Fanoušky pobaví a motivují ke komentáři. Mají ale také své přísné podmínky, které byste měli dodržovat a vaše sepsané podmínky pak také umístit na web nebo stránku tak, aby si je soutěžící mohli kdykoliv přečíst. Existuje mnoho zdrojů, které vám podmínky soutěží pomůžou vytvořit. 

7. NOVINKY ZE ZÁKULISÍ

Podělte se s fanoušky o průběh výroby, novinky, informace ze zákulisí. Ukažte jim kolik práce jste dnes zvládli nebo jaký nový projekt chystáte, na co se můžou těšit nebo co nového vymýšlíte v rámci dnešní porady. Aktuální informace a autentický obsah Facebook miluje a vaši fanoušci také. 

8. KOMUNIKUJTE

Odpovídejte na otázky fanoušků a komunikujte s nimi i v případě negativních komentářů. Je všeobecně známo, že pokud se kritice postavíte čelem a využijete ji ke zlepšení, lidé budou vaší značku vnímat pozitivně a budou vás častěji brát jako důvěryhodného prodejce nebo poskytovatele. 

9. ZMÍNKY A RECENZE

Někdo vás zmínil v kladném komentáři, nebo vás doporučuje dalším lidem? Šup s tím na stránku! Posílají vám zákazníci zprávy, že jsou spokojeni? Podělte se o tom s vašimi fanoušky – tedy potenciálními zákazníky. Na recenze se zákazníků můžete také přímo zeptat a požádat je o pár vět a zkušeností. Pokud jsou spokojeni, určitě se o to rádi podělí s ostatními. Pozitivní zkušenost ostatních zákazníků umí totiž velké zázraky!

10. MĚŇTE FORMÁTY PŘÍSPĚVKŮ

Feed vaší stránky nemusí být stále stejný, tedy pouze obrázek, text a odkaz. Využijte různé formáty a možnosti při tvorbě nového příspěvku. Přidávejte videa, ankety, odkazy a jejich náhledy, carousely (rotující formát) nebo k textu přidejte více fotek a ukažte tak fanouškům všechny varianty produktu. 

+

11. DĚLEJTE TO S RADOSTÍ!

Vyhraďte si na práci se svým profilem čas a dělejte to rádi! Informujte se o novinkách v oblasti sociálních sítí, jak lépe můžete ještě oslovit potenciální zákazníky na své stránce? Mazlete se s pořizováním fotografií nebo textacemi. Své produkty milujete a sociální sítě jsou skvělým prostředek k tomu, abyste vaše nadšení předali dál. Věřte, že nálada na vaší stránce se pozitivně odrazí na reakcích fanoušků a později i na prodejích a recenzích na vaše produkty. 

 

28.7.2020, Hanka Nováková Flieger – Žijeme online

Social media specialista
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.