10 tipů jak budovat svoji značku na Instagramu

Instagram se u nás stává čím dál tím větším a mocnějším nástrojem na budování svého podnikání. Stačí být vytrvalí a svědomití, abyste uspěli a získali své klienty.  Poté už bude záležet pouze na vás, jestli bude stačit Instagram bez investování do reklam, nebo to jimi občas trochu nakopnete. Hlavní na tom je, že byste se do toho měli dát co nejdříve, ale pouze v případě, že vás to bude bavit! 🙂

Díky Instagramu si budujete kolem své značky komunitu stejně smýšlejících lidí, kterým se líbí, co děláte. Proto to nejde dělat na sílu, musíte být sví, dělat to srdcem. Více o základech Instagramu se můžete dočíst v našem e-booku „Tajemství 3 sociálních sítí pro podnikatele a jak je dobýt“.

Když se podíváte na náš Instagram, tak uvidíte ne vždy kvalitní fotky :D, ale já jsem prostě taková. Nejsem perfekcionista, co se týče fotografií. Ráda se směju, bavím a sdílím s vámi sebe, svoji rodinu, práci a myšlenky. Věřím, že to je na našem feedu vidět a že i přes jeho nedokonalost máme hodně lidí, které baví nás sledovat.

Pojďme se tedy podívat na to, jakou mít na Instagramu strategii, aby váš účet rostl kvalitním způsobem.

1. Optimalizujte svůj profil

Váš Instagramový profil je tím prvním místem, které lidé vidí a rozhodují se na základě jeho vzhledu, jestli vás začnou sledovat.

Je tedy extrémně důležité využít všechen prostor, který k tomu máme k dispozici a využít jeho plný potenciál.

Instagramový profil má 4 hlavní části:

  • název profilu
  • profilová fotka
  • bio (instagramová mini biografie) – znaky jsou omezené, proto si připravte krátký, ale výstižný „bio“
  • url webu

2. Určete v jakém estetickém duchu budou vaše fotky

A poté postujte pouze kvalitní a krásné fotky! A proč je to tak důležité? Protože Instagram je vizuální platforma. Je postavená hlavně na fotkách, proto tam nemůžeme házet jen tak něco, co nás napadne, ale musí to mít nějaký koncept, smysl. Představte si svůj Instagram jako mřížku o 9 obrázcích, tudíž máte 9 změn na to, abyste zaujali nové sledující. Váš feed by měl vyzařovat určité vibrace či atmosféru, vzpomeňte si na pár účtů, které rádi sledujete, co ve vás evokují?

Klíč ke kvalitnímu instagramovému feedu je vyváženost barvy a prostoru.

Barva

Snažte se udržovat barvy ve stejných odstínech. Skvělý trik ,jak se vám to může dařit, je vybrat si jeden filtr a všechny fotky jím vždy upravit.

Prostor

Uvažujte o prostoru jako o zoomu a foťáku – potřebujete mít rovnováhu mezi fotkami na blízko a do dálky, aby byl vzhled účtu vyvážený.

Zde je pár účtů, které sleduji a mám je velice ráda @terezainoslo, @podnikanizplaze, @anie_songe:

3. Používejte hashtagy

Algoritmy se neustále mění a, stejně jako na FB, je čím dál tím těžší udržet stejnou aktivitu na svém účtu. A aktivita je klíč k úspěchu účtu! Hashtagy vám s tím mohou úžasně pomoct. Představte si je jako své nejlepší přátele, potřebujete je mít pro podporu. 

Aktuálně máte povoleno 30 hashtagů v textu příspěvku. Použijte je do posledního v příspěvku nebo v komentáři. Jsou to vaše klíčová slova. Lidé budou používat tato slova při vyhledávání a budou hledat zajímavé fotky a účty, které budou moci začít sledovat.

4. Vyprávějte obrazový příběh

Pouze vy víte, co stojí za vytvořením té určité fotky. Sledující si to nemají, jak domyslet. Proto nejdůležitější je, nepostovat fotky bez vysvětlení či pouze s jedním slovem. Rozepište se. Kde jste to fotili? Jaký pocit ve vás ta fotka vyvolává? Co se na té fotce děje? Dovolte lidem napojit se na tu fotku a cítit to, co cítíte vy.

Buďte autentičtí. Zkuste se na svůj profil a každý příspěvek dívat očima svého ideálního klienta. Bude ho to zajímat? Bavit? Dá mu to nějakou přidanou hodnotu? Cítí to stejně? Má stejný problém?

Občas je v pohodě mít příspěvek o jedné větě, ale snažte se jít více do hloubky.

5. Plánujte

Abyste zvládali zveřejňovat příspěvky pravidelně, budete muset plánovat a k tomu vám může pomoci tabulka na plánování příspěvků. My jsme pro Vás vytvořili úžasné materiály, které vám pomohou s plánováním – jde o krátký eBook „Jak vymýšlet úžasné příspěvky na sociální sítě“, včetně velice příhodné bonusové tabulky, díky které si naplánujete klidně celý měsíc příspěvků.

Až budete plánovat, nebojte se nechat si nějaký prostor pro změnu. Plánování vás má osvobodit, ne svázat. Protože přeci musíte zveřejnit fotku úžasné nové kavárny, když na ni náhodou narazíte, že jo? 😉

6. Označujte velké značky

Tagovat velké značky a brandy je klíčové pro rychlý růst vašeho účtu. Protože nejen, že se lidem/firmám, které označíte zobrazí váš příspěvek, ale také to zvětší dosah vaší fotky. A k tomu je tam šance, že některá z firem bude chtít re-postovat váš příspěvek na svém účtu a označí v něm naopak vás. A to dá vašemu podnikání ještě více důvěryhodnosti a šíření.

7. Používejte označení místa/Geotagy

Pokud má váš podnik nějakou konkrétní adresu, označujte ho v každém příspěvku! A pokud podnikáte po celém světě, tak na každé fotce označte místo, kde byla pořízena. Mohlo by se to zdát jako nadbytečné, ale dle statistik fotky s označením místa mají až o 50% vyšší zapojení.

8. Používejte výzvy k akci

Ptejte se a lidé odpoví. Vytvářejte konverzace a vysoce zaujaté publikum. Lidé se totiž chtějí přidat a cítit, že jsou součástí konverzace.

Přemýšlejte o tom, na co by vaši fanoušci mohli zareagovat. Tím, že budete pokládat otázky, lidé ucítí, že se o ně zajímáte a že nejsou pouze nějaká čísla.

Jestli se bojíte, že položíte otázku a nikdo na ni neodpoví, nebojte. Pokud chcete budovat komunitu sledujících, musíte tento strach překonat! Je pravděpodobnější, že lidé dají vašemu příspěvku srdíčko, než že ho budou komentovat. Pokuste se ale změnit toto jejich chování tím, že v každém vašem příspěvku bude na konci vždy nějaká otázka. Ať už odpoví nebo ne, hlavní je, že budou mít tu možnost. Čím jednodušší bude otázka, tím spíše se dočkáte odpovědí.

9. Buďte aktivní a odpovídejte na komentáře

Co se týká odpovídání na komentáře, chápu, že časem, až budete mít více sledujících, to třeba bude náročnější, ale vždy to bude stát za tu námahu. I když vám občas někdo nechá krátký komentář jako „Wow!“ nebo „Super“, nebo ještě hůře, bude to automatická odpověď nějakého robota, i tak si dejte tu námahu. Protože komentujícímu vždy přijde oznámení o vaší odpovědi, a i když to byl třeba na začátku robot, tak na základě vaší odpovědi se na váš profil pak už třeba podívá i reálný člověk, který  toho robota nastavil.

Dokud tedy nebudete mít tisíce komentářů denně, neexistuje žádný důvod, proč si nenajít pár minut a neodpovědět. Instagram není pouze o postování příspěvků a sledování, kolik máte lajků! Musíte se na té komunitě podílet – odpovídat na komenty svých fotek a poté komentovat těm lidem jejich fotky, také například vyhledávat další profily, které vás zajímají.

10. Zveřejňujte příspěvky každý den

Nemusíte postovat příspěvky každou hodinu, ale alespoň jednou denně je to potřeba. Pravidelnost a spolehlivost vás posunou neskutečně vpřed. Po nějaké době ze statistik zjistíte, jaké dny a časy jsou pro vás ty nej.

Tím, že budete pravidelně zveřejňovat hodnotný obsah, lidé pochopí, že se na vás v tomto ohledu mohou spolehnout. A výsledky se dostaví. Mnoho lidí, to vzdá, protože to třeba dlouhou dobu nic nenese, ale věřte mi, má to smysl. Instagram je aktuálně jedinou platformou, kde jsou uživatelé aktivní v tak velkém měřítku. Na Instagramu uvidíte mnohem častěji komentáře, dokonce i celé konverzace pod příspěvkem, než na Facebooku.

 

Věřím, že vám tyto tipy pomohou se opět o kousek posunout ve světě sociálních sítí, ale pokud vás zajímá ještě něco, neváhejte napsat, jsme tu pro vás! 🙂

 

 

Jsem odborník na online marketing a specializuji se na PPC reklamy. Pokud podnikáte nebo podnikání teprve plánujete, provedu vás spletitým světem marketingu a tvorby reklam. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Komentáře
  1. Jana Grafová napsal:

    Díky za skvělý článek, už jsem si udělala poznámky 🙂 Pro mě velmi přínosné!

    • Žijeme online napsal:

      Děkujeme za zpětnou vazbu! Jsme rádi, že je článek pro vás užitečný. Koukali jsme na váš web a moc se nám líbí, co děláte. Držíme vám palce!
      Polina a Michal

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.