4 základní otázky a odpovědi ke Google Ads, abyste měli jasno

Google Ads, zní vám to děsivě? Nebojte se, v následujících řádcích vám spolu s mým mužem Michalem objasníme základy a zaručuji vám, že se bát aspoň malinko přestanete. A kdyby náhodou ne, od toho jsme tu my, Žijeme online 🙂.

 

1# Takže, pro koho se hodí Google Ads?

Zjednodušeně pro všechny, nebo alespoň pro 95 % typů podnikání. Ať už máte e-shop, anebo prodáváte nějaké služby. Nicméně, je potřeba se podívat do nějakého analytického nástroje, který určitě máte nastavený například na vašem webu a ověřit, jaké jsou vlastně vaše zdroje návštěv. Jestli je to z Facebooku, z Instagramu, ze Seznamu, z Googlu a na základě toho si určit, popřípadě po konzultaci s námi, jestli se Google Ads ve vašem případě opravdu vyplatí.

 

2# Co vlastně umí Google Ads udělat pro svého uživatele?

No, je toho hodně, takže teď jen ve stručnosti. Základ asi znáte všichni, protože se s ním potkáváte každý den, jsou to reklamy ve vyhledávací síti. Klasika, zadáte nějaký vyhledávací výraz do prohlížeče, například do Googlu a “vyjedou” vám nějaké výsledky. Na začátku jsou reklamy textové, pak organické výsledky a dole jsou nějaké další reklamy.

Potom jsou reklamy v obsahové síti. To určitě také znáte, pokud nemáte nějaký program na blokování reklam v prohlížečích, tak na každé stránce jsou dneska obrázky, bannery, pohyblivé obrázky, gify i videa, což jsou právě reklamy v obsahové síti.

No, a pak už jsou reklamy typu Google Nákupy. Ty jsou pro klienty hodně efektivní, nicméně, jsou více technického rázu. Taky je znáte, jsou to ty obrázky od různých prodejců, které se vám objeví po zadání hledaného výrazu. Pozor, nejde o srovnávače, je to prostě jen jiný typ kampaní.

A pak už jsou tu další speciality – můžete mít kampaně v Gmailu nebo v aplikaci YouTube kanál a další. Je toho opravdu hodně.

 

3# Jaký je poměr investované částky a zisku z Google reklam?

Nejdřív musíme nějakým způsobem rozlišit služby a e-shopy. Každý, kdo podniká ve službách, by si měl ideálně už na začátku určit, kolik vůbec chce za klienta dát, takže tam je to trošku těžší hodnotit výsledky a doporučuji konzultaci. Snazší je to u e-shopů, u nich je to vidět jasně.

Můžu říct příklad, u jednoho klienta, tedy e-shopu, jsme se po půl roce dostali na útratu za kampaně okolo tří – čtyř tisíc měsíčně, což je relativně malá částka a zisk se pohybuje od třiceti do sedmdesáti, osmdesáti tisíc, záleží samozřejmě na sezónnosti. Ono chvilku trvá, než se to rozjede, oproti například Facebooku.  Funguje to totiž na úplně jiném princtipu, takže je potřeba občas hodně trpělivosti.

4# Poslední a klíčová otázka, jak začít s Google Ads?

Na první dobrou to může vypadat komplikovaně, to uznávám. Můžete začít samozřejmě sami. Pro takové účely máme natočené návody v rámci klubu Budování podnikání v online světě. V současnosti se objevují i různé záludnosti při zakládání účtů a další záležitosti, takže jsme vás toho chtěli uchránit.  Díky návodům si dokážete vše vytvořit sami, navíc tam máte naši stálou podporu.

Druhá možnost je samozřejmě, že někoho využijete.  Tato spolupráce je ve formě správy, kterou využívají naši klienti nejčastěji.

Výhoda pro vás je, že ušetříte neskutečné množství času, protože u toho udělám analýzu klíčových slov, analýzu, která vyhledávací síť se pro vás vlastně hodí, kouknu samozřejmě i do Analytics. Tam zjistím, jestli se Google Ads pro vás vůbec hodí. Všechno se to nastaví a spolupráce je poté na bázi měsíční správy a optimalizace. Protože, v tomhle je to úplně stejné jako na Facebooku, nikdy nevíte, kdy přijde nějaká změna v systému a vy na to musíte být připravení, musíte si to prostudovat, jinak můžete přijít o peníze. A od toho jsme tady my. Proto projekt Žijeme online vznikl. Nechceme, abyste vyhazovali peníze oknem, a tak se je snažíme našim klientům ušetřit. Takže, nebojte se nám ozvat, nenecháme vás v tom.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.