8 marketingových tipů mimo svět PPC, které vám pomohou v aktuální situaci

autor: | 25. 3. 2020 | Marketing, PPC reklamy, Sociální sítě | 0 komentářů

Od začátku vypuknutí krize kvůli šířící se pandemii viru COVID-19 jsme pročetli nespočet článků týkajících se způsobu vedení marketingu v krizi a zjišťovali jsme čerstvé zkušenosti kolegů markeťáků, které sledujeme nebo jsme s nimi v kontaktu. Měli jsme vlastní nápady nebo myšlenky, jak zefektivnit marketing v krizi, ale chtěli jsme si naše tipy ověřit i z jiných, zkušenějších zdrojů (přeci jen v roce 2008 jsme ještě nepodnikali). Dali jsme s Polčou hlavy dohromady a vznikl nám seznam několika marketingových tipů mimo svět PPC, které vám pomohou zvládnout současný stav a ještě z toho můžete do budoucna něco zajímavého vytěžit a ve výsledku vyjít vítězně.

1) Přidejte na web novou stránku s aktuálními informacemi

Vysledovali jsme, že v tomto období je nejdůležitější komunikace se zákazníky. Ideální je vytvořit na webu novou stránku, která se bude přímo věnovat tématu COVID-19 a vašeho aktuálního přístupu: jaké jste zavedli nové procesy uvnitř firmy z pohledu bezpečnosti, zda se změnila otevírací doba, změny v komunikaci se zákazníky (telefon, email), změna v dopravě zboží (pokud se doprava nezměnila, napište to) apod. Inspiraci najdete na Pilulka, Office Depot nebo Bellarose.

2) Tvořte obsah

Teď je optimální situace na to, začít tvořit nebo vylepšovat váš blog nebo aktuality na webu. Nevíte jak začít? Jako první článek můžete použít právě informace k aktuální situaci. Ukažte videem nebo fotogalerií, jak přistupuje k aktuální situaci (dezinfekce prostor, dodržování hygieny apod.). A co dál? Oprašte například staré články na blogu a dejte jim nový look a doplňte do nich aktuální informace. Zamyslete nad tím, co může vaše zákazníky teď zajímat, jaké problémy mohou řešit a k tomu jim vytvořte článek „na míru“. Pokud máte problém s tvorbou článků, určitě vám s tím pomůže nějaký šikovný copywriter. S několika ověřenými jsme v kontaktu, tak napište 🙂

3) Posílejte newslettery

Pokud jste odkládali zasílání newsletterů klientům, tak teď je ideální čas s tím začít. V tento okamžik je to jeden z ideálních způsobů komunikace s vašimi zákazníky. Pokud emaily zasíláte, tak se podívejte, zda je můžete nějak vyladit nebo propojit s jinými marketingovými kanály. Jako obsah využijte právě nové články na blogu nebo pošlete tip na nějaké vaše zajímavé produkty, které jim pomohou v aktuální situaci.

4) Dejte najevo věrnost svým zákazníkům

Radek Hrachovec*, přední odborník na věrnostní programy na světě, připomíná, že právě teď je ta správná doba, kdy máte ocenit své věrné zákazníky. A co dělat? Stálým zákazníkům nabídněte např. dopravu zdarma (včetně prodloužené lhůty na vrácení), nějaký cílený bonus nebo jim připomeňte jejich oblíbené zboží (ideálně spotřební zboží). V neposlední řadě tento čas může být tím pravým, pro spuštění věrnostního programu.
* Přednášel mi na Digisemestru a byla to jedna z nejlepších přednášek. Od té doby ho sleduji. Vy můžete také.

5) Možnost nákupu prostřednictvím voucheru

Pokud se pohybujete v odvětví, kde nastává citelný útlum prodejů (gastronomie, oděvní průmysl, turistika apod.), zkuste vytvořit voachery. Uveďte vždy důvody, proč si ho mají koupit zrovna u vás a proč už teď. Zákazník by měl mít jasnou představu, jaké bude mít výhody, když voacher koupí. A nezapomeňte dát dlouhou dobu platnosti.

6) Pozastavte či redukujte offline aktivity

Tohle už asi děláte nebo museli jste udělat, ale je dobré si to připomenout. Pokud v offline marketingu tvoříte a distribuujete letáky, necháváte vylepovat plakáty nebo vyvěšujete venkovní bannery, poutače nebo bilboardy, zvažte jejich omezení. V současné situace je velice pravděpodobné, že se prodlouží doba, kdy se lidé budou muset (dobrovolně nebo nařízením vlády) vyhýbat veřejnému prostoru nebo bude omezeno cestování.

7) Aktualizace otevírací doby v Google My Business a Firmy.cz

Pokud se u vás něco změnilo (např. pracovní doba), tak je opět dobré, o tom dát vědět. Informace z Google My Business a Firmy.cz se propisují do organického vyhledávání na Googlu i Seznamu. Dále pomohou i s automatickým rozšířením v Google Ads. A pokud tam registrovaní nejste, tak to určitě udělejte. Opět vám to pomůže ve zviditelnění (např. zobrazení vaší firmy v Google maps).

8) Dělejte si poznámky o COVID-19

Zapomínáme. Proto si poznamenejte datum, kdy začala platit opatření v ČR. Je to důležité, abyste náhodou na to příští rok nebo za dva roky nezapomněli a neříkali si, co se to tehdy s online a offline marketingem dělo. A kam si poznamenat? Pokud nevyužíváte nějaké CRM (Asana, Freelo apod.), tak doporučuji přidat poznámku do měření v Google Analytics.

Tvorba poznámek v Google Analytics - návod | Žijeme online

To je vše. Věříme, že vám zmíněné body pomohou v aktuální situaci. Pokud máte ještě nějaké tipy, tak budeme rádi, když se o ně podělíte.

Přejeme všem, abyste tohle období zvládli.

 

Zdroje:
https://www.mediar.cz/jak-delat-marketing-v-dobe-koronaviru-a-jak-vyjit-z-krize-posileni
https://www.obsahova-agentura.cz/blog/bezkontaktni-marketing-nahradi-osobni-setkani
https://www.vitousladislav.cz/blog/ppc-koronavirus
https://twitter.com/RadekOnLoyalty/status/1242095804858404864
https://www.ulab.rocks/blog/cz/inspirace-co-jsme-resili-minuly-tyden/

<h5>Michal Ševčík</h5>

Michal Ševčík
Pomáhám klientům určit a řídit marketingovou strategii v digitálním prostředí. Sám se specializuji se na Google Ads, Sklik, Heureku a Google Analytics.
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest