Business page a jak s ní pracovat

autor: | 12. 7. 2020 | Marketing, Sociální sítě | 0 komentářů

Facebook

Facebook2

Business page a jak s ní pracovat

Business page, pokud neznáte pod tímto názvem, tak jste možná slyšeli fanpage nebo firemní stránka. Každopádně, je to stránka na Facebooku, kde můžete být vidět a slyšet, můžete tam prezentovat a propagovat svou firmu, komunikovat se zákazníky a je to většinou první místo, na které narazí vaši klienti, nebo potencionální klienti, když něco na Facebooku hledají. 

My jsme se nedávno  tomuto tématu věnovali u nás ve skupině Paní svého podnikání a já jsem vám dneska tady trošku shrnula, k čemu jsme došli a dodala jsem ještě další zajímavé tipy, jak s tím pracovat dál. 

»1. Cesta zákazníka 

Protože je to právě business page, na které můžete na potenciálního klienta, i na toho svého stávajícího, udělat první i poslední dojem, pojďme se podívat, jak to zmáknout, aby ty první dojmy byly co nejpříznivější a ve vašem podnikání vám pomohly. Když potenciální klient  přijde na vaši business page, tak jsou určitá místa, přes která půjde, která uvidí jako první. Pro nás podnikatele je hodně důležité si promyslet, co chceme, aby tam viděl. Když si představíte, že vejdete k někomu na business stránku, tak je to, jako kdybyste k němu vešli do obchodu a jsou tři místa, která je fajn využít. Ta první, která hned padnou do oka, jsou tlačítka, potom je to příběh, který je napravo a za třetí je to první příspěvek, který můžete připnout vy sami, což je úžasná věc. Pojďme se teď podívat na zmíněná tři místa podrobněji.

¤Tlačítka

Jedno tlačítko reprezentuje Messenger, pokud ho máte nastavený, to druhé by mělo odkazovat někam mimo Facebook, nebo do vaší skupiny na Facebooku. Je tedy hodně důležité si promyslet, v rámci cesty zákazníka, kam chcete, aby člověk šel poté, co si třeba prohlédne vaši business stránku, zjistil, že se mu líbí, co vidí a že by o vás chtěl zjistit víc. To, kam ho tím tlačítkem pošlete by mělo dávat trošku smysl a mělo by to být místo, kde s klientem můžete navázat další komunikaci, takže například právě do facebookové skupiny, nebo ho můžete posílat na váš magnet, pokud jste online podnikatelé. Pokud jste eshopaři, tak bych neodkazovala na homepage, pokud tam nemáte všechno, nebo nemáte, kam jinam klienty poslat. Doporučila bych spíše odeslat na vaše novinky, nebo na vaše nejprodávanější produkty, anebo třeba i na příběh o vás, který jim řekne víc a oni pak tím spíš budou chtít nakoupit právě od vás. Ideální je podívat se do Google Analytics a zjistit, která stránka vám nejlépe konvertuje, a kde lidé tráví nejvíce času, nebo třeba které produkty se nejlépe prodávají a nastavit tlačítko tak, aby klienty odesílalo právě tam. Nezapomeňte, že hlavně vy musíte vědět, proč to tak děláte a že můžete nastavení měnit, ale jde především o to, abyste neodkazovali nahodile, ale byl vidět nějaký váš úmysl. A určitě, pokud nevíte, jak si s tím vším pracovat, tak se nebojte ozvat, přidat se k nám do do klubu, kde Google Analytics a metriky často řešíme a se vším vám pomůžeme. Pro všechny podnikatele je opravdu velice důležité mít měřitelná data, i když se na ně nebudete dívat každý den ani týden, ale i jenom jednou ročně, tak je fajn, když se to všechno měří.

¤Příběh

Příběh je pro vás skvělý kreativní prostor a je důležité ho využít, protože se v něm můžete rozepsat, můžete říct něco o sobě. Můžete také tvytvořit třeba rozcestník, který bude kopírovat cestu vašeho klienta, a který umožní člověku zjistit, v jaké fázi se nachází a jak mu vy můžete v té které fázi pomoci. Takže, určitě ten příběh využijte, pohrajte si s ním a napište tam něco, co je pro vás relevantní a hlavně buďte sví. 

¤Připnutý příspěvek

Připnutý příspěvek není o tom, že to vždycky musí být nějaký příspěvek relevantní pro všechny, ale naopak připněte si ten příspěvek, který chcete, aby všichni viděli, když na vaši stránku vstoupí, např. článek, nebo nějaký magnet nebo samozřejmě prodej. Nepřipínejte příspěvky, které jsou jenom sdílení nějakých pocitů, dojmů atd., protože člověk, který vás nezná, by nepochopil kontext a jen by ho to odradilo od dalšího “průzkumu” vaší nabídky.

»2. A co dalšího můžete pro zákazníka udělat?

Ale to není všechno, další věc, kterou můžete udělat pro člověka, kterého zaujmete a bude se u vás chtít porozhlédnout víc je, mít vypsané vaše služby, pokud máte služby, anebo mít na business page váš obchod s produkty.

¤Obchod

Já sice nejsem zastáncem prodeje na Facebooku, protože si myslím, že je daleko lepší posílat zákazníky na web, ale obchod, pokud je dobře vytvořený přes katalog ve správci reklam, a když ho máte nastavený tak, že se zákazníci proklikávají na váš web a tam teprve uskutečňují samotný nákup, tak není v ničem na škodu. Jenom si nezapomeňte přenastavit, a to je velmi důležitá rada, aby pokud nějakého člověka zaujme váš produkt a klikne na něj, tak aby ho to neposlalo do vašeho Messengeru, ale na výrobek na vašem webu! 

¤Služby

Pokud máte služby, hodí se pro vás přímo záložka služby, kde si vyplníte všechno důležité, tj. cenu, obrázek a popis služby, což je úžasná věc, protože klienti si rádi přečtou o tom, co jim vlastně nabízíte a co pro ně můžete udělat. Tím si také trošku vyfiltrujete fanoušky, protože ti kterým se to nebude líbit a řeknou si, že to není pro ně, tak vás z vlastní iniciativy nebudu sledovat, za což byste měli být rádi, protože vy nepotřebujete mít zbytečné fanoušky, kteří s vámi nesouzní a nepotřebují vás, ale naopak potřebujete ty lidi, kteří jsou s vámi v souladu a dál se s vámi chtějí poznávat a třeba i spolupracovat. 

»3. Dosah příspěvků

 A poslední bod, který jsem chtěla zmínit byl dosah, dosah ne reklam, ale dosah příspěvků. Bohužel, je pravda, že dosah je teď ještě nižší než kdy jindy. Můžeme si to vysvětlovat různými důvody, změnil se algoritmus, změnil se robot atd. Moje rady, co by vám mohlo pomoci:

  1. Živá vysílání. Ano i u živých vysílání klesá dosah, ale pořád je ten dosah větší, než u klasických příspěvků. 
  2. Ještě víc přemýšlet o tom, co postujete, aby to mělo nějaký větší efekt, větší relevanci pro vašeho zákazníka. 
  3. Placené reklamy, protože přiznejme si to, to je cesta, kterou po nás vlastně Facebook chce a i pár stovek vám dosah “nakopne”. Pokud jste stejně jako já už slyšeli teorii, že když spustíte placenou reklamu na Facebooku, tak se vám zhorší organický dosah, tak tohle je naštěstí přesně naopak. Ve skutečnosti to funguje tak, že když máte úspěšný příspěvek (a vy ho uděláte úspěšný díky reklamám, to znamená, že bude mít dosah, bude mít reakce), tak Facebook vyhodnotí, že byste přece nepropagovali něco, co není dobré, takže když pak vytvoříte další příspěvek, tak organický dosah tohoto příspěvku bude lepší, protože vy jste už robotu dali vědět, že na vás lidé reagují, že máte relevantní obsah. Reklamy tedy naopak zvýší dosahy celé vaší stránky, protože zvýší její popularitu, a proto není třeba se jich bát.

 

Tak snad je vám teď business page a její význam jasnější, a pokud náhodou ne, neváhejte se na nás obrátit (Žijeme online), nebo se přidejte do našeho klubu, kde otázky marketingu a strategií řešíme mnohem více.

 

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest