Co je to remarketing?

autor: | 4. 6. 2019 | PPC reklamy | 0 komentářů

Už jste slyšeli slovo Remarketing ve spojení s reklamami? Věřím, že ano, ale důležité je chápat co to je a jak ho využít.

Na to se podíváme ve videu a článku, který jsem pro vás zde připravila.

Pokud zrovna nemáte možnost sledovat video, pod videem ⬇⬇⬇ si můžete vše v klidu přečíst👀.

 

Co je to remarketing na Googlu?

Remarketing je způsob, jak se připomenout lidem, kteří byli u vás na webu.

Znamená to, připomenout se třeba lidem, kteří nenakoupili, skončili v nějaké fázi nákupu (skončili u plného košíku, těsně před  zaplacením, prohlíželi si produkty….)

Proč je to tak důležité?

Jsou to lidé, kteří měli evidentně zájem o váš produkt, ale něco se stalo a museli třeba odběhnout, museli vypnout mobil, cokoliv. Cílem každého podnikatele je připomenout se takovým lidem. Protože, co je lehké/těžké, je neustále shánět nové klienty, navíc to nedává moc smysl, protože když už jste někoho přitáhli na svůj web a on si prohlížel vaše produkty a třeba i uvažoval o nákupu, tak se mu musíme připomenout. My jsme všichni extrémně busy, doba je zrychlená a nikdo nemá povinnost si pamatovat váš eshop. Ale je vaší povinností, se mu připomenout.

Pojďme se připomenout potencionálnímu klientovi v reklamě….

Je třeba to udělat elegantně, netlačit na pilu, třeba jen napsat:

Možná jste si zapomněli něco v košíku…

Líbilo se vám u nás to a to…

Nevěděli jste si s něčím rady?

Potřebujete pomoci s výběrem?

Když k tomu přidáte emailový marketing, tak značka ideál :).

A jak to vypadá na Facebooku?

Třeba remarketing na Facebooku vám dává mnohem více možností. Tam nemusíte cílit pouze na lidi, kteří byli u vás na webu, ale můžete cílit i na tyto typy publik:

  • návštěvnost webu (jakákoliv, opět jak bylo třeba rozepsáno výše) – max 180 dní
  • projevený zájem o FB stránku – max 365 dní
  • projevený zájem o IG účet – max 365 dní
  • lidé, kteří viděli vaše videa
  • lidé, kteří jsou ve vaší emailové databázi

Toto jsou všechno remarketingová publika a vy si je můžete ještě různě upřesnit, vytřídit. Například vás zajímají lidé, kteří viděli určité video, lidé kteří projevili zájem v určité období, nebo chcete lidi, co byli na vašem webu v posledních 30 dnech a nakoupili, protože jim chcete nabídnout ještě nějaký dárek :), atd.

Toto všechno je remarketing. A proč je důležitý?

Pojďme si říct nějaké statistiky

80% z lidí, kteří byli na vašem webu, už se tam nikdy nevrátí

Toto číslo platí v případě, že nemáte remarketing. Pokud ho máte, tak se to číslo bude samozřejmě snižovat. Protože vy ty lidi vyzvete, aby se na váš web vrátili.

Také je faktem, že pokud prodáváte online produkty, tak dle statistik lidé nakoupí až při 8.setkání.

Když se podíváte na Google Analytics, uvidíte cestu vašeho klienta.

Uvidíte, že max. tak 1% lidí mělo přímou cestu (například člověk viděl reklamu – kliknul – nakoupil nebo vyhledal na Googlu – kliknul na odkaz – nakoupil). Většinou to tak ale nebývá, cesty jsou neskutečně různé.

Například taková obvyklá cesta může vypadat takto – člověk viděl reklamu na Facebooku a nekliknul na ni -> viděl reklamu na Googlu a kliknul na ni, prohlížel si výrobky, ale nenakoupil a odešel -> až poté se vrátil na počítači a nakoupil. Ve všech těchto fázích byste se mu mohli připomenout a pokud ne, vaše chyba. Je možné, že taková cesta tam už nebude.

Pouze 4% lidí, kteří jsou vašimi fanoušci na FB, uvidí váš příspěvek. To nám říká, že bychom se neměli moc spoléhat na organický dosah. Občas to funguje, ale když vám na příspěvku záleží, víte, že je relevantní, tak ho zpropagujte. V takovém případě ale reklamu zapněte pro publika, která vás znají. Pokud byste chtěli propagovat něco pro lidi, kteří vás ještě absolutně neznají, musíte hodně dobře promyslet, jestli jim to bude dávat smysl.

Poslední, ale neméně důležitý fakt. Noví klienti nakupují mnohem méně, než klienti, kteří vás znají a vracejí se k vám. Na tuhle statistiku se také můžete podívat v Google Analytics, ale pouze v případě, že tam měříte konverze. Tam poté uvidíte, odkud vám přicházejí větší příjmy, jestli z nových nebo vracejících se zákazníků. Pokud máte podnikání nastavené správně, tak by vracející se klienti měli být vaší větší komoditou, měli by vám vydělávat víc a remarketing vás v tom podpoří.

Několikrát jsem tu zmínila Google Analytics, které je důležité znát a mít nastavené alespoň v základu. Na našem Facebooku najdete vysílání Michala, kde vám ukazuje vše co potřebujete znát :).

Pokud potřebujete pomoci s nastavením remarketingu a celkové marketingové strategie na Googlu či Facebooku, neváhejte se nám ozvat a my vám ZDARMA zašleme nabídku na spolupráci 🚀.

Další možností jak posunout své podnikání dál a nenechat si utíkat peníze, je náš Intenzivní mini kurz Facebook reklam, kde vás naučím si vytvářet reklamy sami a provedu vás tím krok za krokem.

 

 

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Pin It on Pinterest