Jak a jak moc šířit svůj kouzelný magnet?

Jak a jak moc šířit svůj kouzelný magnet?

V předchozím článku jsme probírali téma tvorby onoho ideálního kouzelného magnetu, který je přesně stavěný na míru, jak vám, tak vašemu oboru a vaší cílové klientele. Teď se podíváme na to, jak a jak moc ten svůj kouzelný magnet šířit. 

Soustředíme se teď tedy spíš na magnet aktuální, to znamená ten, co je přímo navázaný na prodej vašeho produktu.

Níže pro vás máme několik užitečných rad a tipů, jak využít sílu organiky i reklam na Facebooku a hlavně, jak si to spočítat, aby to dávalo smysl a nešlo jen o marnou snahu, takže čtěte dál!

Radši se díváte na videa? Tady je článek ve formě živého vysílání:

Jak a jak moc šířit kouzelný magnet

#1 Začněte počítat odzadu, zjistíte jak moc musíte magnet šířit

Ano, podívejte se na to zezadu :-)… samozřejmě, mám na mysli cenu vašeho budoucího produktu a na to kolik těch produktů chcete prodat. Rozhodnutí, jak a jak moc šířit váš kouzelný magnet se bude právě od tohoto prvního bodu vždycky odvíjet. A když se podíváte na číslo, které vám vyjde, tak si představte, že maximálně 5% z aktivovaných lidí, kteří se budou zabývat vaším magnetem, nakonec koupí taky váš produkt. Z toho si spočítejte, kolik lidí potřebujete oslovit. A samozřejmě, čím dražší produkt tím ta procenta klesají a vám vlastně roste nutnost počtu lidí v aktuálním magnetu. Tímhle výpočtem si tedy určíte, jak moc musíte váš magnet šířit. Samozřejmě, finální úspěch nezávisí jenom na číslech, kromě toho musí dávat smysl také vaše strategie a musíte být schopni prodávat, ale budete mít alespoň nějakou představu pro začátek.

#2 Organika vs. placená reklama, aneb jak můžete magnet šířit

Existují dvě základní možnosti, jak můžete magnet šířit, jedna je organická, druhá je placená. 

⁕ Organika

⇛ Šíření do různých skupin na Facebooku, to hodně pomáhá. Můžou to být jak skupiny, kde je vaše cílovka, tak to můžou být skupiny vašich kamarádů, kolegů a kolegyň, spolupracovníků, se kterými se domluvíte a třeba si i vzájemně pomůžete. 

⇛ Šíření do vlastní komunity a tam to neudělejte jenom jednou. Ano, nemyslete si, že lidi všechno viděli, když jste to jednou někam dali, nebo když jste to dali na cover vaší stránky, na cover vaší skupiny, když jste odeslali jeden email vaší databázi. Ne, pravidlo zní: všude všem několikrát. Takže nebojte se toho, když víte, že je váš magnet aktuální, to znamená nějak pro vás energeticky naplánovaný, tak ty dva týdny ho opravdu šiřte mezi svou komunitu, připomínejte se, ptejte se: “Už jste se přihlásili, zajímá vás to, máte na mě nějaké otázky, chystáte se na to?” a společně se svojí komunitou můžete magnet taky dotvářet a vylepšovat ho přímo pro jejich potřebu, což je hodně důležité a nápomocné.

⁕ Placená reklama

Druhá část jsou reklamy, v rámci magnetu je to část hodně důležitá, protože vám pomůže asi nejvíc. Většina markeťáků, včetně mě, to dělá tak, že online produkty se prodávají už jenom remarketingovým publikům, to znamená lidem, co už s vámi přišli do styku. A vy potřebujete mít to publikum už v té chvíli, kdy prodáváte produkt co největší a od toho slouží právě propagace magnetu, protože tím vám roste komunita a roste zaujetí vaší prací. Jsou tři způsoby, jak můžete reklamu využít, jde o to, jak si magnet postavíte: 

  1. Například přes bitly URL, a to když chcete propagovat přímo odkaz na vaši Facebook skupinu. Jediná nevýhoda je ta, že nemáte ty lidi jak oslovit mimo Facebook, protože si bohužel neuděláte okruh uživatelů z Facebook skupiny, takže jakmile vám do skupiny přijdou, tak vy už je nemáte jak podchytit, připomenout se a dál s nimi pracovat.
  2. Lepší je mít cílovou stránku, kde se lidé prostřednictvím emailové adresy přihlásí na váš magnet, váš hodnotný obsah zdarma. Přes email jim už pak můžete poslat odkaz do skupiny, emailovou sérii, odkazy na videa či cokoliv dalšího. 
  3. Třetí možnost, která samozřejmě taky je, existuje a je funkční, je přes messenger zprávy. To znamená, že vy si nastavíte vašeho chatbota, přes kterého může lidem přijít třeba jenom odkaz do vaší skupiny, čímž si toho člověka už podchytíte. Opět je zde drobný zádrhel, a to je to, že potřebujete mít placeného chatbota, abyste databázi mohli využít na maximum. 

Je to tedy na vás, ale já svým klientům vždy doporučuji, a já sama to tak dělám, využívat emaily, tedy druhý způsob, jet si tím jedním směrem a nekomplikovat si to.

Tak teď už víte, jak a jak moc ten svůj úžasný kouzelný magnet šířit a co se týká samotné jeho propagace, tak na to máme návody a podporu v klubu, kam vás srdečně zvu. Tam jsem vytvořila  propagaci magnetu jedné své klientky a zároveň členky klubu. Takže, kdybyste chtěly, můžete nakouknout na čtyřiadvacet hodin zdarma, nebo se k nám rovnou přidat. Pakliže máte nějaké otázky, nebo si s něčím nevíte rady, např. potřebujete pomoct s reklamami, neváhejte nás kontaktovat, určitě se domluvíme.

Jsem odborník na online marketing a specializuji se na PPC reklamy. Pokud podnikáte nebo podnikání teprve plánujete, provedu vás spletitým světem marketingu a tvorby reklam. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Checklist k Facebook reklamám + Video návod

    Chcete si začít vytvářet reklamy na FB? Nevíte, co je k tomu potřeba? Přemýšlíte, jak začít?

    Tak právě pro vás jsme připravili přehledný Checklist, který vám pomůže se ve všem vyznat a pomůže vám s přípravou Facebook reklam.

    Když půjdete krok po kroku, jak popisujeme ve Video návodu, samotné vytváření ve Správci reklam na Facebooku už bude hračka!

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Najdete nás i na Facebooku
  • Instagram nás baví

    [instagram-feed]