Jak nejlépe používat hashtagy na Instagramu

Po minulém článku s tipy na Instagram jsem si řekla, že bychom se měli zaměřit ještě podrobněji na hashtagy. Je to ta součást IG, která je „zahalena tajemstvím“ a přitom je pro nás podnikatele hlavním stavebním kamenem budování naší fanouškovské základny a potažmo i té klientské.

Hashtagy jsou klíčová slova, která používáme při vyhledávání na Instagramu.

Víte, že nerada píšu jen tak o ničem, proto pojďme na věc a jdeme si říct, jak jdou třeba využívat hashtagy způsobem, který by vás třeba nenapadl. Je mi jasné, že co uživatel nebo markeťák, to jiný názor na věc, protože každému může fungovat něco trošku jiného. Pokusím se ale přijít s radami, které budou obecně aplikovatelné a pak už uvidíte, jak si je přizpůsobit pro svoji spokojenost ;).

Pro někoho je jasné, že hashtagy jsou potřeba, ale někdo ještě pochybuje o jejich nutnosti. Já jsem třeba prošla různými obdobími na svém profilu na Instagramu a hodně dlouhou dobu jsem třeba většinu hashtagů psala anglicky, nebo nepsala žádné, nebo naopak jich psala příliš a moc se nevěnovala psaní samotného příspěvku. A hádejte co se pak třeba dělo… NIC. Nikdo si mě buď nevšímal a nebo mi naopak psaly pochybné profily, které mi nabízely tisíce followerů a tak různě. Vraťme se ale k tomu důležitému.

# Co se děje, když zadáte hashtag k vašemu příspěvku?

Hashtagy jsou klíčová slova, která používáme při vyhledávání na Instagramu. Jinak na Instagramu ani nejde hledat! Takže, když zadáte RELEVATNÍ hashtagy a nějaký člověk, co vás nezná, ho zadá do hledání, tak se mu ve feedu zobrazí mnoho fotek s tím hashtagem, včetně té vaší. No a pokud ho fotka zaujme, klikne na ni a pak případně bude pokračovat na váš profil. Dobrý, ne?

# Kolik hashtagů a kam?

A teď, jak to nejlépe udělat?

Pravidlo je takové, že v textu příspěvku můžete zadat až 30 hashtagů + můžete ke své fotce dát i komentáře, každý s dalšími 30 hashtagy. To je povoleno, ale je to uživatelsky příjemné? Není.

Jak to tedy můžeme zkusit jinak?

  • Nejdříve si zkuste udělat výzkum populárních hashtagů, které se týkají vašeho podnikání.
  • Přidejte tyto různé hashtagy, ať už s velkým počtem příspěvků, tak i ty s malým počtem
  • Ideální je použít 5 až 20 těchto hashtagů v závislosti na typu obsahu a vašeho podnikání
  • K tomu vždy přidávejte také hashtagy, které se přímo týkají fotky, kterou zveřejníte

Aby to vypadalo hezky a ne jako spam, doporučuji dát pouze pár hashtagů přímo do příspěvku a nejlépe je oddělit od samotného textu příspěvky, například tečkami. A poté můžete dát více hashtagů do komentáře, cca kolem 20.

#Vybíráme hashtagy

Vybírejte hashtagy podle jejich oblíbenosti = počtu příspěvků s tím daným hashtagem. Používejte populární hashtagy, ale ne ty, které mají miliony příspěvků. Pokud byste je totiž využívali, zjistili byste, že váš příspěvek je okamžitě pohřben mezi stovkami dalších. Tím pádem je vám úplně k ničemu, protože vám jde o to, aby váš příspěvek vidělo co nejvíce lidí ;).

Když tedy vyberete hashtagy s menším počtem příspěvků, máte mnohem větší šanci získat nové sledující. Poté už jen záleží na tom, jestli máte kvalitní feed fotek a profil, s čímž vám může pomoct následujících 10 tipů, jak budovat svoji značku na Instagramu.

 

Nepoužívejte populární hashtagy, které mají miliony příspěvků.

Váš příspěvek bude okamžitě pohřben mezi stovkami dalších a tím pádem úplně k ničemu

#Česky nebo anglicky?

V jakém jazyce postujete příspěvky? V jaké zemi se nachází vaši potencionální klienti? Pokud jste odpověděli česky a v Čechách, tak hádejte, v jakém jazyce psát hashtagy… Ano, přesně tak, anglické hashtagy vám jsou v takovém případě k ničemu. Jak vám totiž vydělá peníze, či jakkoliv rozšíří klientskou základnu člověk z Ameriky, Indie či Ruska?

Ze světa hashtagů je to prozatím vše, pokud by vás zajímalo ještě něco, napište a probereme to ;). Pokud byste nejdříve chtěli zjistit, proč vůbec Instagram používat, určitě se vám bude hodit náš ebook Tajemství 3 sociálních sítí pro podnikatele a jak je dobýt!, který najdete v materiálech ke stažení.

A příště zase něco o Facebooku, dobře? Nebo byste chtěli článek ohledně něčeho jiného?

Jsem odborník na online marketing a specializuji se na PPC reklamy. Pokud podnikáte nebo podnikání teprve plánujete, provedu vás spletitým světem marketingu a tvorby reklam. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Checklist k Facebook reklamám + Video návod

    Chcete si začít vytvářet reklamy na FB? Nevíte, co je k tomu potřeba? Přemýšlíte, jak začít?

    Tak právě pro vás jsme připravili přehledný Checklist, který vám pomůže se ve všem vyznat a pomůže vám s přípravou Facebook reklam.

    Když půjdete krok po kroku, jak popisujeme ve Video návodu, samotné vytváření ve Správci reklam na Facebooku už bude hračka!

  • Jak vymýšlet úžasné příspěvky na sociální sítě + měsíční plánovač

    Chtěli byste mít na své Facebook stránce zajímavé příspěvky, ale pořád nevíte, co zveřejňovat?

    Znám to, když člověk potřebuje být kreativní, tak mu to nejde!

    Připravili jsme pro vás eBook s pracovními listy a bonusem - měsíční plánovač příspěvků Už se nebudete trápit, vše půjde snadno a rychle.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Najdete nás i na Facebooku
  • Instagram nás baví
    This error message is only visible to WordPress admins

    Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

    There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

    Error: No posts found.

    Make sure this account has posts available on instagram.com.