Obálka, kolíček a kartička

Jaké typy kampaní v Google Ads (a Skliku) můžete využít pro svoje podnikání?

Jaké typy kampaní v Google Ads (a Skliku) můžete využít pro svoje podnikání?

Zorientovat se ve všech typech reklam, které Google Ads a Sklik nabízí, může být občas matoucí. Připravila jsem pro vás tedy zjednodušený přehled toho, jaké typy reklam jsou právě pro vaše podnikání vhodné. Máte e-shop, podnikáte ve službách, nebo jsou vašimi zákazníky firmy? PPC kampaně jsou pro vás to pravé. Jen pro každého trochu jinak. 

1. Malé a střední e-shopy

Provozujete e-shop s pár produkty. Nebo pár desítkami. Může se jednat o autorskou tvorbu, nebo přeprodej zboží jiných značek. Může jít o originální nabídku, nebo nabídku, kterou má spousta konkurenčních obchodů. Jak s kterou variantou naložit, co se propagace týče? 

Produktové kampaně – prakticky u každého zboží se vyplatí propagace skrze produktové kampaně. Ať už se jedná o Google Nákupy nebo produktové kampaně na Skliku, jsou z mé zkušenosti hezké fotky (a pokud možno jiné, než má konkurence) daleko důležitějším kritériem úspěchu než cena. 

Brandové vyhledávací kampaně. Brandové kampaně jsou takovou levnou minimalistickou variantou reklam ve vyhledávací síti. Cílíte na svou vlastní značku, což se na první pohled může zdát nelogické. Na tu druhou tím řešíte případnou situaci, kdy se konkurence rozhodne parazitovat na vaší značce (to, že by z právního hlediska neměla, je věc druhá). A taky ve výsledcích vyhledávání zabíráte podstatně víc místa (protože mít reklamu a přirozené výsledky vyhledávání na první stránce je prostě víc, než jen samotné organické výsledky). A taky vás to nestojí moc peněz, protože brandové kampaně bývají opravdu levné a za proklik většinou zaplatíte pár haléřů. 

Ostatní vyhledávací kampaně. Využití dalších vyhledávacích kampaní už záleží přímo na vašem podnikání. Jaké jsou marže, které produkty nebo kategorie chcete nejvíc prodávat, … Tak jako tak patří vyhledávací kampaně k základu, který většinou přináší pěkné výsledky. 

Dynamický remarketing – tedy takový remarketing, který zákazníkům ukazuje přesně ty produkty, které si prohlíželi v e-shopu. Ne moc nákladná a většinou úspěšná forma reklam v obsahové síti.  

2. Velké e-shopy

E-shop, který má stovky a tisíce produktů. Správa kampaní pro takový obchod už vypadá jinak – nejen samotným počtem produktů, ale často i výší rozpočtu. Jak vypadají kampaně u větších hráčů? 

Pro produktové kampaně platí totéž bez ohledu na množství produktů. U vyhledávacích kampaní už je to ale jiné – cílení na vlastní značku zůstává, ale co s reklamami, které by měly podchytit vyhledávání takového objemu různých produktů? V takovém případě většinou nastupuje na řadu automatizace a vytváření reklam přes nástroje jako je PPCBee. Umožňuje zautomatizovat vytváření reklam i klíčových slov a pohodlně pracovat i s nákupním procesem. Jediné, co k tomu potřebujete, je kvalitní xml feed a šikovný PPC specialista 😊 

Remarketingové kampaně také nebývají nijak výrazně odlišné od reklam pro malé e-shopy. Rozdíl pak přichází u akvizičních obsahových kampaní – ty jsou skvělé třeba pro budování značky. Většinou ale nepřináší velké množství přímých konverzí, takže je většinou využívám až u větších obchodů s vyšším rozpočtem. 

3. Podnikání ve službách

Nemáte e-shop, ale vaším produktem je služba? Pak tipujete správně, že v tomto případě produktové kampaně a dynamický remarketing nebudou na pořadu dne. Zato klasický remarketing funguje v těchto případech velmi dobře – můžete se zaměřit na lidi, kteří navštívili váš web obecně, nebo jen některou konkrétní službu/kurz. Třeba nabízení doplňkových služeb je poměrně úspěšná strategie.  

Stejně jako u e-shopů fungují vyhledávací kampaně – ty brandové i zaměřené na službu obecně. 

Pokud navíc máte provozovnu, je (stejně jako v případě e-shopů s kamennými prodejnami) možné využít reklamy i k její propagaci a lákat lidi z okolí na osobní návštěvu. Jen vyhodnocování takových reklam je pak o poznání složitější, ale ne nemožné. 

4. B2B segment 

Máte produkt nebo službu, která je určena firemním zákazníkům? Tvorba PPC reklam je v takovém případě odlišná od těch dříve zmiňovaných. Nejsilnějším typem reklam v tomto případě bývá remarketing a reklamy, kterými vybudujete důvěru a status odborníka v očích případných klientů. Je také dobré počítat s tím, že konverze u takových kampaní nebývají okamžité a nějakou dobu potrvá, než se z návštěvníka stane zákazník. 

U všech typů podnikání ale platí jedna zásadní věc: pokaždé je to jiné. Ke každé kampani je potřeba přistupovat individuálně podle potřeby inzerenta i cílové skupiny a vymyslet takové reklamy, které budou ladit s vaším podnikáním a zákazníky, které jimi chcete nalákat. 

Jmenuji se Anna Šídová a PPC reklamám se věnuji už 4. rokem. Mojí specializací jsou reklamy v Google Ads a Skliku - neberu je ale jako samospásný nástroj, takže mám přesah do nejrůznějších oblastí online marketingu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.