Jdi LIVE na FB!

Živá vysílání, široké téma, ale pro online podnikatele a e-shopaře je hodně důležité. Spousta lidí se bojí začít, bojí se jít “s kůží na trh”, vysílat LIVE. Je to z mnoha důvodů a já bych se dneska ráda na některé obavy, brzdy, a co si budeme nalhávat, i výmluvy podívala a ukázala, že se vlastně není čeho bát, protože živá vysílání přináší především řadu výhod.

#1 Na úvod se podívejme na čtyři hlavní strachy, které lidi nejvíce trápí:

  • Něco se nepovede, ztrapním se

To je hlavní důvod, proč většina podnikatelů živá vysílání nedělá a je to hrozná škoda. Ano, občas vás prostě rozhodí třeba jen nějaký zvuk, ale jde o to, jak se k tomu postavíte. Když se nad tím zamyslíte, tak je to vlastně jenom nereálný strach. Nepovede se vám živé vysílání, to se stane každému. Jestli se vám to nepovede úplně strašně, vždycky, VŽDYCKY můžete kliknout na tlačítko dokončit, stopnout to, vymazat video a zkusit to znovu. Věřím, že těch pár fanoušků, co třeba budou online, vám to odpustí.

  • Nevypadám dobře na kameře

Ok, každý vypadáme na kameře jinak, ne každý je fotogenický. Důležité je ale to, co chcete říct, co chcete předat. Informace a ne to, jak vypadáte. Nikdo nebude řešit, jaké máte tričko, nebo jestli jste, pánové prominou, namalované, načesané a oblečené podle poslední módy. 

  • Nemám techniku

Opravdu potřebujete jenom mobil, někdy se hodí stativ, ale i to už je bonus navíc, jde to i bez něho.

  • Nemám o čem mluvit

To by bylo hodně špatné, kdybyste neměli o čem mluvit, když je to vaše podnikání. Vždycky lze najít něco, o čem se dá mluvit. A i když třeba nebudete během vysílání mluvit, ale jenom něco ukazovat, tak to má smysl. Příklad ode mne, chtěla jsem ukázat v živém vysílání, jak funguje naše rodinné centrum, jak je to tam po ránu rušné, tak jsem zapnula kameru na mobilu, řekla jenom : “Ahoj všichni, pojďte se kouknout, jak to u nás vypadá.” Pak jsem otočila kameru a jenom jsem ukazovala. Nebyla jsem vůbec vidět, takže bylo úplně jedno, že jsem byla v bundě, v čepici, byla mi zima a ještě jsem kulhala. A pokud se vám “sekne” internet, i to se může stát, tak video prostě dokončíte, napíšete, co se stalo a živé vysílání uděláte jindy. 

Takže, vesměs je to všechno o nastavení mysli a musíte to brát tak, že náš mozek nás vždycky bude chránit. Strach je naše ochrana, mozek nás chrání před čímkoli novým, a protože ta ochrana pochází z té nejstarší části mozku, tak ony strachy v dnešní době už nejsou opodstatněné. Ano, jsou stejně reálné, stejně bolí, stejně se klepete, ale jde o to, to překonat. 

#2 Teď se pojďme podívat na výhody a proč stojí za to strachy překonat.

  • Facebook extrémně podporuje živá vysílání 

A to se nemění. Opravdu, pořád je to primární směr Facebooku, živá vysílání jsou a budou víc vidět, vždycky se postupně zobrazí všem vašim fanoušků, když začnete vysílat. Facebook celkově organický dosah na byznys stránkách snižuje, vidí vás třeba jenom 1% vašich fanoušků. Oproti tomu živé vysílání se ukáže všem, a to je fakt velký rozdíl. 

  • Záznam zůstane i po skončení živého vysílání

Živé vysílání, i když vás třeba vidí tři čtyři lidi, na vaší Business page zůstane pořád, když to vy budete chtít. To znamená, je to pořád vizitka i pro lidi, kteří se na vaši stránku podívají za měsíc/za rok. Díky těm videím si k vám najdou cestu lépe. 

  • Šetří to čas 

Zvlášť, pokud máte dvě malé děti, vedete školku, máte klienty, o které se staráte v rámci reklam a ještě se samozřejmě staráte o sociální sítě, abyste budovali brand. Živá vysílání vám umožní budovat brand, a to bez nutnosti trávit na sociálních sítích dny a týdny plánováním. Stačí si napsat v bodech, co chcete probrat, a pak to trvá třeba deset patnáct minut a víte, že jste udělali maximum.

  • S již natočeným videem se toho dá dělat hodně

Díky Facebook Downloader (když to takhle zadáte do vyhledávače, najdete) si video stáhnete a můžete ho dál využívat. Jak třeba? Můžete ho dát na Instagram TV a fanoušci, kteří vás sledují na Instagramu a nejsou na Facebooku, to video také uvidí. Nebo z videí, která se vám líbí, nebo se vám zdají na to použitelná, můžete udělat články. Live vysílají se dají využít nejrůznějšími způsoby a nezapadnou tak, jako klasické příspěvky. 

  • Video si pak může stáhnout i případný host vysílání

Když je video na Business page, tak si vaše živé vysílání, resp. jeho záznam, může stáhnout kdokoliv. Kopírování se bát nemusíte, protože jste tam vy, takže nikdo vlastně nic moc nezkopíruje, pořád jste tam vy :-). Váš případný host ale může video sdílet třeba ve své skupině atd. 

A proč vysílání na Business page a ne ve skupině? Protože živá vysílání můžete pak propagovat. Ve Facebook skupině se ta vysílání také dají stáhnout, a pak si ho dát třeba na Firemní stránku, ale je lepší vysílat přímo živě na tam a potom to spíš nasdílet do skupiny.

  • Čísla 

Živá vysílání jde úžasně využít na reklamy. Za relativně malé částky se o vás dozví mnoho lidí. V živém vysílání lze předávat nejen hodnotný obsah, ale také je využít k propagaci vašich produktů a služeb, a to bez nutnosti navyšovat rozpočet na reklamy. Poroste vám databáze, příjmy, připomínáte se svým věrným fanouškům, získáváte nové fanoušky, předáváte hodnotu a hlavně prodáváte. 

Takže, jak vidíte, živá vysílání přináší více výhod než obav a rozhodně stojí za to s nimi začít. A abyste v tom nebyli tak úplně sami, máme pro vás pomoc. Pokud tak ještě nejste, zveme vás k nám do klubu. Tam máme celou sekci věnovanou ŽIVÝM vysíláním. Tak se připojte a jděte do toho naplno a LIVE!

Jsem odborník na online marketing a specializuji se na PPC reklamy. Pokud podnikáte nebo podnikání teprve plánujete, provedu vás spletitým světem marketingu a tvorby reklam. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.