Kdy mají reklamy smysl? Aneb vše do sebe musí zapadat!

autor: | 14. 9. 2020 | Marketing, PPC reklamy, Sociální sítě | 0 komentářů

Kdy mají reklamy smysl? Aneb vše do sebe musí zapadat!

Zajímá vás, kdy mají reklamy smysl? Určitě, že? Dáváte do reklam peníze, ale nevidíte adekvátní výsledky? 

Samozřejmě, jedna věc je umět si nastavit reklamy, ale druhá věc je vědět, kdy ty reklamy vůbec používat, aby to mělo smysl a nebyly to vyhozené peníze. Je to komplexní otázka a velmi individuální, ale my se v tomto článku pokusíme nabídnout alespoň ty základní odpovědi. Tak si to nenechte ujít, ať pak dokážete posoudit, jestli neplýtváte penězi tam, kde to nemá cenu.

Aby mělo smysl reklamy používat je nutné zamyslet se minimálně nad následujícími body:

  • náležitosti webu
  • na co se dívat do Analytics, abyste věděli odkud k vám lidé přichází
  • jak díky statistikám lze určit ideální strategii pro váš růst
  • kombinace kanálů pro tvorbu relevantní komunity a prodejů
  • jak na propagaci příspěvků

Tak jdeme na to.

⇛ Mějte web

Vážně. Pokud zatím fungujete třeba jenom na Facebooku nebo na sociálních sítích obecně, tak vězte, že to v dnešní době nestačí a je to i nebezpečné. Web je vaše vizitka. A nejen to, už se nám párkrát stalo, že sociální sítě zablokovali z nějakých důvodů klientovi účty. A v tom případě jste bez webu dost tak říkajíc namydlení. 

⇛ První tři sekundy rozhodují, aneb jasná message

Na webu by mělo být hned jasné a patrné, kdo jste, co děláte a proč by si návštěvník webu měl zrovna vybrat vás? Konkurence je všude a proč by měl potenciální klient nakoupit zrovna u vás, proč by měl využít vaše služby? Rozhodně si položte tuto otázku a dejte na ni návštěvníkovi vašich stránek odpověď hned v prvních třech sekundách, které na vašem webu stráví, tj. na první stránce, nebo na Homepage. 

Pokud fungujete hlavně na sociálních sítích, např. na Facebooku, tak tam jistě máte takovou svoji sociální “bublinu”, lidé vás tam znají. Takže, jde-li na webu o návštěvy vašich fanoušků, ti už přesně vědí, kam jdou, co chtějí, kdo jste. Ale u návštěvy z Googlu, díky třeba vašemu úžasnému SEO, nebo reklamám apod, tak tam musí být jasné, proč všechno děláte, kdo jste a jaké jsou vaše konkurenční výhody. 

Reklama jako taková tento problém nevyřeší, ta má určitý omezený text a není tudíž všespásná. Reklama dokáže přivést vám lidi na web, ale web je musí dokázat vlastně zkonvertovat, tj. udržet a vytvořit výsledek, který si všichni přejeme, třeba nákup, stáhnutí magnetu atd. 

⇛ Responzivita webu je důležitá

Další věc, která je nesmírně důležitá a souvisí s technickým zázemím webu, váš web musí být plně responzivní na mobilu. Responzivní znamená, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, tablety atd.). Pokud máte web postavený na některém z krabicových systémů, tak u těch to bývá vyřešené a bez problémů. Ale, pokud vám dělal stránky nějaký webař, určitě si to zkontrolujte a případně dolaďte. Google dává a bude dávat responzivitě webů velkou váhu, protože lidé vyhledávají a budou stále více vyhledávat primárně na mobilu. 

⇛ Zabezpečení webu je ještě důležitější

Bezpečnost je ta další věc, na kterou Google a i Seznam hledí, takže mějte svůj web zabezpečený bezpečnostní protokolem https.  A kdybyste nevěděli, jak zjistit, jestli váš web je zabezpečený, tak jednoduš běžte na svůj web přes Chrome, a pokud se vedle vaší URL zobrazí takový vykřičníček, potom váš web není zabezpečený. V tom případě to urychleně řešte se svým webhostingem! Protože nikdo nechceme třeba nevědomky posílat své potenciální klienty na web, který jim červeně napíše, že není zabezpečený, ať tam nechodí. Peníze za reklamy, kterými byste se v takovém případě snažili natáhnout návštěvníky na váš web by byli naprosto k ničemu. 

⇛ Měřte a analyzujte

Když už máte web, nasaďte si na něj jakýkoli měřící nástroj, aspoň minimum, co máte u svého webového řešení k dispozici. Ideálně ale mějte Google Analytics. V Google Analytics totiž najdete nejlepší způsob, jak napříč kanály zjistit odkud chodí vaši potenciální zákazníci. 

Zjistíte kolik máte návštěv z Facebooku, z Google Organic, z placených reklam, ze Seznamu, ze srovnávačů, z Instagramu. Zjistíte, jak dlouhou dobu na vašem webu ti kteří návštěvníci stráví, kolik prošli stránek, jestli hned odejdou nebo chvilku zůstávají, jestli udělali nějakou konverzi. Pokud jste majiteli e-shopu, tak je samozřejmě potřeba mít zapnuté měření elektronického obchodu, abyste viděli transakce, které na e-shopu probíhají. 

Další věc, měli byste mít nastavené nějaké konverzní cíle. Pokud podnikáte ve službách, lze měřit např. kolik návštěvníků si otevřelo stránku s ceníkem, bylo na stránce deset minut, stáhlo si magnet a další měřitelné věci. Pak získáte jasný obrázek odkud lidé přicházejí, kde je relevantní publikum a kam má tedy smysl reklamu umístit. 

A když už máte Google Analytics a už ho máte delší dobu, třeba po třech, šesti měsících, tak pak můžete zjistit, zda vaše představa o klientovi odpovídá realitě. Ověříte si, kdo vůbec váš klient je, což vám samozřejmě zase pomůže v cílení reklam.

V okamžiku, kdy víte, odkud vaši klienti přicházejí, dá se nastavit správná strategie. Zda má smysl cílit na nějakém konkrétním jednom marketingovém kanálu, nebo třeba využít kombinaci více kanálů. Například, Google vám přinese nejrelevantnější návštěvnost na váš web, tam si potenciální zákazníky dokážete odchytit pixelem (který máte také jistě na webu nainstalovaný, že? 😉 ), následně dokážete zacílit reklamu na Facebooku a tím pádem se bude rozšiřovat vaše komunita, se kterou budete moct dál pracovat. 

Více o Google Analytics, jak vše dobře nastavit, aby vám z toho „vypadávaly“ ty správné odpovědi, se můžete dočíst v našem dalším článku zde na blogu ⇒⇒⇒ 8+1 tip na skvěle nastavené Google Analytics.

⇛ Pozor na konverzní poměr

Sledujte konverzní poměr, to znamená, kolik vlastně nakoupí vůči návštěvám zákazníků. Je-li nízký, je to výstražné znamení a rychle začněte zkoumat, co je na webu špatně, proč návštěvníci nedokončují prodej, nebo nedělají to, co byste chtěli. Může to být způsobeno nepřehledností webu, návštěvníci se neumí orientovat, máte tam moc textu, nebo naopak tam nemáte jasnou message, v čem je vaše přidaná hodnota apod. 

⇛ Sponzorování příspěvků na sociálních sítích

Ano, má smysl sponzorovat i obyčejné příspěvky, protože to je vlastně způsob, jak budovat komunitu, a protože organický dosah je momentálně hodně špatný. Nicméně, samozřejmě ne plošně všechny. Když už něco propagujete tak tak, aby se to dalo využít, aby byl význam propagace mnohasměrný. To znamená, například, přidat do příspěvku odkaz na web apod. Tím pádem nejenom, že si vaši stávající klienti připomenou vaši značku, ale zároveň je pošlete na web a opět trošku zpevníte váš vztah 

Zkuste pečlivě promyslet cíl konkrétního příspěvku, co z toho chcete mít? Chcete, aby si lidé přečetli článek? Chcete, aby třeba jenom hlasovali v tom příspěvku? Mějte cíl, abyste to nezkoušeli jenom tak bezmyšlenkovitě a abyste potom dokázali ohodnotit, jestli se propagování vyplatilo, nebo to bylo moc drahé a příště je tedy potřeba zkusit něco jiného. 

⇛ Příspěvky s nejlepším dosahem

Jaký příspěvek má nejlepší dosah? Nejjednodušší příspěvek s největším dosahem je živé vysílání. Samozřejmě, musíte se na to cítit, není to pro každého. Ale pokud podpoříte své živé vysílání, potažmo video z něj pravidelně nějakou, byť třeba ne velkou, částkou,  zvýší se postupně dosah vašich videí. A tím pádem se vám rozroste fanouškovská základna a zároveň si trošku vyfiltruje lidi. A potom zacílíte třeba jen na sledující, kteří viděli 50% vašeho videa, což znamená, že to jsou lidé, kteří s vámi nějak souzní a s těmi má smysl dál pracovat, budovat vztah. Nabídnout jim třeba magnet, nebo je pozvat do skupiny. 

O živých vysíláním máme na blogu taky článek, tak si ho přečtěte, třeba vám dodá odvahy do toho jít ⇒⇒⇒ Jdi LIVE na FB!

Další vynikající příspěvek je ten, který odkazuje čtenáře je na články na blogu, protože splňuje několik úkolů naráz. Když budete mít dobře napsaný článek, budete řešit nějaké vyhledávané téma, tak vám to pomůže nejen v rámci Facebooku, ale pomůže vám to i v jiných marketingových kanálech, třeba v Google organic.

 

Protože samozřejmě faktorů, kdy má reklama smysl je nepřeberné množství a je to hodně individuální, berte text výše jako takový základ. Je řada věcí, které můžete mít vyladěné, ale nemá smysl čekat na to, až budete mít milion systémů, protože není potřeba se zahltit tím, co všechno musíte udělat, abyste potom někdy mohli růst a mohli mít víc klientů. Všechno chce čas, takže určitě prioritizovat je nutné. 

Pokud byste s námi chtěli dál spolupracovat, řeba teď tápete co a jak, kam směřovat, tak není problém se domluvit na konzultaci, nebo se můžeme “sejít” u nás ve Facebookové skupině, rádi vám se vším pomůžeme.

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest