Kouzlo ideálního magnetu – rady jak na to, aby všechny nebyly jak přes kopírák

autor: | 11. 6. 2020 | Marketing, Sociální sítě | 0 komentářů

Kouzlo ideálního magnetu – rady jak na to, aby všechny nebyly jak přes kopírák

Magnet, nebo-li hodnotný obsah zdarma. Mnoho z vás by ho mělo mít, ale jak na to, aby všechny nebyly jak přes kopírák? Jak ho vytvořit, aby byl kvalitní a pomohl vám vydělávat? Tyhle otázky si klade hodně podnikatelů, takže si to pojďme trošku shrnout a ukázat si, jaké je to “kouzlo ideálního magnetu”. 

Tvorba magnetu není podle mého názoru o nějakých poučkách, ale je to kombinace takových kouzelných ingrediencí, které má každý z nás úplně jiné. Nicméně, nějaká základní pravidla nebo body by se našly, takže si je pojďme odhalit a vysvětlit.

Můžeš se na obsah podívat v tomto videu, nebo níže si vše v klidu přečíst 🙂

  • Magnet by měl významově a tématicky navazovat na váš placený produkt 

Tahle “poučka” neznamená, že nesmíte tvořit magnet, dokud nemáte placený produkt. Právě naopak, vy potřebujete magnet na tvorbu své komunity a placený produkt můžete mít třeba za rok nebo dokonce za dva. Tvořit komunitu můžete skoro hned, jenom na to potřebujete nějaký způsob, jak předávat své znalosti, své schopnosti a třeba něco své klienty učit, inspirovat je a na to vám poslouží právě magnet.

  • Stálý magnet buduje vztahy, aktuální prodává

Co se týká obsahu, tak jsou podle mého dva typy magnetů a ideální je kombinovat oba druhy, jak ty stálé, tak ty aktuální. Oba typy mají úplně jiný význam:

Stálý magnet

Ten jakoby čeká na to, až budete mít placený produkt a mezitím vám pomáhá s budováním vztahu s vašimi potenciálními klienty a s budováním komunity. Je to vlastně takový “evergreen”. Když se podíváte k nám na web, tak u nás je to třeba Checklist k Facebook reklamám. Stálý magnet můžete mít  jeden, ale hlavně ať je funkční a úžasný. A třeba až časem přijde inspirace, přidat další. Je to rozhodně lepší, než jich mít desítky, protože pak nejen, že nesplní svůj účel, ale bude se vám hodně tříštit komunita.

Aktuální magnet

Ten už přímo navazuje na prodej vašeho produktu. To znamená, vy už v rámci toho magnetu víte a i to říkáte lidem, že budete poté prodávat produkt. Tím pádem, tenhle magnet se bude měnit, protože vy jím budete potřebovat vyvolat aktuální a největší odezvu od své komunity. Tu jste předtím už budovali tím evergreenovým magnetem a další svojí aktivitou. Aktuální magnet tak bude dynamičtější a ani nemusí být vůbec na webu, můžete ho rozeslat své databázi, rozhlásit ve skupině atd.

  • Obsah magnetu musí být přímo úměrný obsahu produktu

Co tím myslím? Když máte produkt za čtyři stovky, tak ten magnet nemusí být čtyřtýdenní kurz. Ale, když budete prodávat něco za pět tisíc, tak třeba čtyřdenní mini-kurz dává smysl. Musí to být asi 20 – 30 % obsahu toho placeného produktu, ale nemusí to být víc. Nedávalo by to smysl a lidé by pak stěží kupovali váš produkt. 

  • Dobře si to dopředu spočítejte 

Když plánujete aktuální magnet, je hrozně důležité si dopředu spočítat, kolik lidí potřebujete, aby prošlo aktuálním magnetem, abyste dosáhli prodejů, které jste si stanovili jako cíl, nebo ideál, který by vám vrátil čas strávený na jeho tvorbě. Mějte na paměti, že průměrně váš produkt koupí jen tři až pět procent lidí, kteří projdou aktuálním magnetem! Tak moc musí být váš magnet lákavý, šťavnatý, kouzelný, abyste si je získali, pak už absolutně nebude problém, aby také koupili a neřešili cenu vašeho placeného produktu. 

  • Vyberte formu magnetu, která vám sedí a buďte konzistentní

Forma magnetu je důležitá a má několik faktorů, na které chci upozornit, protože jinak je to pak strašná nuda, všechny magnety jsou stejné a nikoho to nebaví. A to nechcete. Takže se podívejme na tři důležité faktory:

  • dělej to, co ti sedí, když tě nebaví vysílání, nevysílej, když tě nebaví psát texty, nepiš texty.
  • dělej to, co vyhovuje cílovce.
  • dělej to, co vyhovuje obsahu. Co je to, co budeš potom prodávat? To znamená, když budeš prodávat kurz, kde bude všechno jenom psané, neměj v magnetu videa. Je lepší lidi naučit na váš styl práce, snadněji tím pak navážete na produkt. 

⇒ A jak mohou magnety vypadat?

  1. Výzva – může to být emailová série, ve které půjde o nějaký výsledek. Lidé by vám odpovídali na otázky nebo plnili úkoly a na konci vylosujete jednoho výherce, který získá odměnu a vy pravděpodobně nové členy placeného klubu. V emailové sérii můžete také kombinovat texty, videa nebo jedno z toho, cokoli vám sedí. To samé můžete samozřejmě podat lidem v rámci Messengeru, nebo v rámci skupiny na Facebooku. To je takový dynamičtější magnet, který v rámci placených produktů funguje hodně dobře, protože umožňuje komunikaci s lidmi a je flexibilní.
  2. Checklisty, ebooky, PDFka atd. – ty už máte většinou na webu, jsou nějak hezky vytvořené a jsou to víc stálé magnety, na které je navázána třeba emailová série, která prodává nějaký váš další produkt. 

Pokud byste si ani teď nevěděli rady, neváhejte se na nás obrátit (Žijeme online), rádi s vámi v rámci konzultace probereme, jak vytvořit ten váš kouzelný magnet a jak to všechno nastavit tak, aby vám pomáhal v podnikání. Nebo se přidejte k nám do klubu, kde nejen téma magnetu řešíme v kolektivu, probíráme všechna úskalí a radíme si navzájem.

 

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest