Nezbytnost nebo marketingové klišé? Jak si získat důvěru zákazníka?

autor: | 12. 10. 2020 | Marketing, Nezařazené, Sociální sítě | 0 komentářů

Nezbytnost nebo marketingové klišé? Jak si získat důvěru zákazníka?

Představte si, že si tak sedíte doma u kávy, zákusek, sušenka, pohodička. Lustrujete váš Facebook a vyskočí na vás krásný obrázek se super textem, který vás náramně zaujal, tak na něj kliknete a dostanete se na prodejní stánku k perfektně a neodolatelně vypadajícímu kurzu. 

No jo, jenže vy jste nikdy tu osobu na Facebooku neviděli. Působí sice profesionálně, ale vy o ní nevíte zhola nic – kromě tedy toho, co si přečtete z nadšených referencí, které, co si budeme povídat, patří na každou prodejní stránku, že…

A co teď? Kurz by se vám sice líbil, reference jsou taky hezké, jenže koupíte si od neznámého člověka kurz v řádu tisíců korun? 

Já se trošku bojím, že odpověď zní velmi často: “NE.”

Co s tím? Asi by to chtělo nějakou cestu, v průběhu které byste se seznámili, vytvořili vztah, získali důvěru, což by vás nakonec přesvědčilo, že nakoupíte.

Funkční online podnikání je totiž krásné velké puzzle, které se skládá z perfektní komunikace (e-mailing, sociální sítě), dobré prezentace (web a opět sociální sítě), “brandu” – tedy toho, že vy nějak vypadáte, máte nějaké nejpoužívanější nebo zavedené barvy a dobře komunikované a provedené reklamy.

Jedno bez druhého nefunguje a jestliže vás někdy napadne, že reklama bez toho “ostatního” vás zachrání, tak vás musím zklamat. A nepomůže, ani když ji svěříte nám odborníkům, protože – a to při veškeré a nejhlubší úctě k vám a vašim produktům – ještě stále neumíme zázraky. 

Vždy, prosím, myslete na to, že aby si od vás váš ideální klient koupil produkt, potřebujete si získat jeho, už zmíněnou, důvěru. Klient potřebuje vědět, že to VY jste ta jediná a nejlepší osoba, do které bude investovat své těžce vydělané peníze. A v případě dražšího produktu (v řádu tisíců) to obvykle nebývá láska na první pohled.

Takže jak na to? Například: 

  1. Vytvořte si magnet zdarma – ten nabídnete v pohodě lidem, kteří vás neznají, a tak si sbíráte nové kontakty.
  1. Malý placený produkt v řádu několika stovek (max do 500, super fungují produkty v ceně od 300 do 400 Kč) – ten můžete také ještě nabídnout uživatelům, kteří vás nikdy neviděli, a tak sbíráte další kontakty a navíc už máte i platící klienty :), takže pecka!
  1. Můžete dělat několikadenní výzvy zdarma nebo za nějaký menší poplatek, ideálně ve FB skupině, kde s těmi lidmi komunikujete, děláte živá vysílání – toto také nabízíte lidem, kteří vás zatím neznají, ale protože s nimi ve skupině komunikujete, “ukazujete” se jim, tak si s nimi pomalinku tvoříte vztah, což vám na závěr otevírá dveře, abyste jim nabídli nějaký placený produkt.
  1. Větší produkt – už ve vyšší ceně 1000 Kč a výš – ten můžete nabídnout svým klientům, o které pečujete v e-mailech, na Facebooku a jiných sociálních sítích.  A jeho nabídce může předcházet opět nějaká výzva či workshop/webinář, na který si reklamou přitáhnete klienty. Vy si je budete ještě před workshopem opečovávat ve speciální FB skupině, pak na workshopu a oni za ten čas s vámi jistě zjistí, jestli si od vás chtějí nebo nechtějí koupit. Na workshopu jim pak nabídnete samotný produkt. 
  1. No a pak můžete mít i mnohatisícové produkty, které nabídnete lidem, co si od vás už koupili ten levnější. 

A tak nějak se snažíme “fungovat” i my, profesionálové markeťáci z Žijeme online. Snažíme se tvořit reklamy tak, aby měly smysl, abychom pro vás získávaly stabilně nové kontakty přes magnety a evergreeny (které jsou v řádu několika set korun), kterým potom můžeme nabídnout reklamou i dražší produkt. Nicméně! Na dražší produkt by to opravdu většinou měli být lidé, kteří už o vás někdy slyšeli, viděli vás, ideálně něco koupili a mají k vám vztah, protože to, co prodává je jak kvalita produktu, tak především emoce.

Netvrdím, že nemůžete být naprostá hvězda a vystřelit do nebes s jedním drahým produktem na první dobrou, moc bych vám to přála! ale není to tak časté…

JEN NA ZÁVĚR PŘIPOMENU DŮLEŽITÉ PRAVIDLO

Dopřejte reklamě i sobě dostatečný prostor na vychytání:

> technických potíží (někdy se vám může reklama kontrolovat do aleluja…)

> optimalizaci okruhů uživatelů

> optimalizaci kreativy

> testování cílů

Proto spouštět reklamy za 5 minut 12 může být velmi ošidné a zbytečně drahé, protože se pravděpodobně nedoberete relevantního výsledku. Myslete i na to, že tohle velké reklamní hřiště mění “podmínky” prakticky neustále, takže to, co fungovalo před dvěma měsíci, nemusí nutně fungovat dnes….

Každou reklamu berte jako pozitivní zkušenost a zkuste se na úspěch podívat jinýma očima >>> třeba v kurzu od Poli “Jak si užít úspěšnou prodejní kampaň”. Nebo nás kontaktujte a my vám se vším pomůžeme tak, aby vaše reklamy nebyly výstřely do tmy, ale skvělí parťáci v jakékoli době.

<h5>Petra Dvorakova</h5>

Petra Dvorakova
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest