Zatněte tipec 7 největším strachům z Facebook reklam

autor: | 13. 2. 2020 | PPC reklamy | 0 komentářů

Také byste chtěli vyzkoušet, jak vám mohou reklamy na Facebooku pomoci ve vašem podnikání, ale máte z nějakého důvodu strach? Nejste v tom sami, i já jsem ho samozřejmě v začátcích podnikání pociťovala.

Dnes tu proto probereme toto mé srdcové téma a podíváme se podrobněji na vaše největší obavy, resp. na nejčastější důvody, proč nejdete do Facebook reklam. Důvody jsou různé, může jít o nějaký strach nebo dokonce “vnitřní blok”.

V naší Facebook skupině Paní svého podnikání, jsme se tomuto tématu věnovaly do hloubky. Poté jsem zde v článku shrnula ty nejčastější strachy, do sedmi krátkých témat. V nich se pokusím vám ukázat, že se není čeho bát, takže čtěte dál ;-). Jakých témat se tu dotkneme?

 

1) Algoritmus Facebooku

2) Identifikovaná osoba

3) Utratím hodně peněz

4) Uvidí mě nevhodní lidé

5) Reklamy by se mi nevyplatily

6) Spoléhám se na organiku

7) Neumím to, nevěřím si v tom

 

  1. Algoritmus Facebooku

První strašák je informace, že Facebook má takový algoritmus, že jakmile začnete používat Facebook reklamy, tak vám sníží organický dosah. 

Toto je naštěstí jen “troll”. Informaci jsem prověřovala a konzultovala nejen s internetem, ale i s obrovskou americkou agenturou, která na denní bázi spravuje reklamy v rámci milionů dolarů a nic takového nikdy nezažili.

Dokonce naopak, občas reklamy podpoří i organický dosah. Takže, určitě se toho nebojte, opravdu to takhle nefunguje.

Ano, Facebook, snižuje organický dosah. Je to ale plošně a za cílem zvyšování kvality a využitelnosti této sociální sítě pro nás, obyčejné lidi. Facebook má za cíl zlepšení našeho uživatelského zážitku. Algoritmus je chytrý, on ví, u koho si rádi čteme příspěvky, s kým komunikujeme přes Messenger, na čí videa koukáme a ty lidi nám zobrazuje.

Tím pádem se organický dosah naší Business page snižuje ve chvíli, kdy přestáváme komunikovat s naší cílovkou, ve chvíli, kdy se oni přestávají zajímat o to, co děláme. Takže jde spíš právě o to, že Facebook chce, abychom zvýšili kvalitu našich příspěvků a s reklamami to nemá nic společného.

 

2. Identifikovaná osoba (IO)

Druhá častá obava, IO, neboli identifikovaná osoba. Ano, není to příjemná věc a chápu to, já se také vždycky musím nutit onen formulář vyplnit, ale naštěstí to trvá pár minut.

Když se stanete identifikovanou osobou, tak nemusíte v měsících, kdy nic nenakupujete z ciziny nikde nic podávat. Povinnost stát se IO není napojená pouze na reklamu na Facebooku, nebo na Googlu. Je to spojené se vším, co kupujeme mimo Českou republiku.

Pokud byste o tom chtěli vědět víc, tak doporučuji Martu Veselou a její web Agenda s nadhledem, se kterou jsem nedávno dělala interview u nás v klubu a chystáme i článek sem na web.  Určitě k ní koukněte, přečtěte si o identifikované osobě a dozvíte se určitě spoustu dalších informací k tomuto tématu.

 

3. Utratím hodně peněz

Reklamy nemusí stát hodně peněz. Můžou stát hodně peněz, ale všechno je to ve vašich rukou. Teď je minimální rozpočet na den 35 Kč. Když dáte dlouhodobý rozpočet, tak je možné se dostat i na 100 Kč na několik dní. A to je maximum, co ta vaše reklama může utratit. Co jí povolíte.

Když se vám nelíbí výsledky, tak reklamu za den stopnete a přijde vás to třeba jen na 40 Kč. Vůbec to tedy není o tom, že byste museli utratit hodně peněz. Je to jenom o tom, jaký cíl reklamy si stanovíte. Pouze podle toho pak poznáte, jestli kliknutí a poslání na váš web za 1 Kč je ok. Anebo klik a poslání na váš web za 10 Kč je ok. 

 

4. Uvidí mě nevhodní lidé

 

Další obava je, že se ukážete těm, kterým se nechcete ukázat. Tak v takovou chvíli chci věřit, že máte úžasné fanoušky na vaší business stránce, a že těm se ukázat chcete. Pokud to tak je, tak na ně můžete bez problémů cílit.

Pokud jde o hledání nových fanoušků, tak si můžete svojí cílovku přesně najít a vytvořit si okruh uživatelů přímo na míru. Také si můžete přesně určit, komu se nechcete ukázat, respektive vždycky jde vytvořit okruh, kterým vyloučíte ty, kterým svou reklamu nezobrazíte. Nebojte se okruhů, když si je vytvoříte předem a promyslíte si je detailněji, tak budou pracovat pro vás. 

 

5. Reklamy by se mi nevyplatily

 

Tato obava je možná trošku spojená s bodem tři, tedy s cenou, protože se bojíte, že do toho dáte peníze a vlastně se vám to nevrátí.

Než půjdete do reklam, tak si řekněte, co od toho očekáváte. Chcete prodeje, chcete návštěvy, čtení vašeho článku, chcete jenom pár nových lajků, pár nových fanoušků?  Jakmile si stanovíte předem, co byste chtěli od reklamy, tak si to po skončení propagace budete moct vyhodnotit. Řeknete si třeba, bylo to moc drahé.

V takovou chvíli se můžete sami sebe zeptat – co bych mohla udělat příště proto, aby to tak drahé nebylo? Mohlo by to být textem, mohlo by to být obrázkem, nebo to bylo špatný okruh uživatelů?

My třeba v našem klubu Budování podnikání v online světě vedeme členky k tomu, aby všechno testovaly. To znamená třeba minimálně dva okruhy uživatelů proti sobě, protože tam okamžitě vidíte, který okruh vás vyjde cenově lépe. V rámci toho okruhu minimálně dvě reklamy, třeba i jenom jeden text, ale dva různé obrázky, protože i tam okamžitě vidíte, co funguje lépe. A když tu vaši reklamu takhle vylepšujete, už se vám nestane, že se vám reklama vůbec nevyplatí.

Jak to myslím? Uvědomte si, že už jenom to, že se učíte, na co vaše cílovka reaguje,  je pro vás obrovskou výhrou a krokem vpřed

 

6. Spoléhám se na organiku

 

Často slyším, že se raději budete spoléhat na organický dosah na Facebooku. Určitě na tom není nic špatného. Nám také reklamy neběží pořád, spouštím je například jednou za pár měsíců, když mi to dává smysl. Ale, záleží samozřejmě na tom, jaké je vaše podnikání.

My se své cílovce ozýváme různými způsoby. Ve chvíli, kdy jste ale eshop a nemáte s lidmi jak vlastně jinak komunikovat? V takovou chvíli jste v jiné situaci. Představte si, že někdo byl u vás na webu a nenakoupil. Vy nemáte nastaveny žádné reklamy, ať už na Facebooku či Googlu. Tím pádem nemáte možnost se těmto lidem připomenout. Přijdete o ně.  Reklama vám v takové situaci dá šanci s tím člověkem navázat další komunikaci, navázat bližší vztah.

A k čemu je to dobré? Spíše si představte, že budete muset neustále shánět nové lidi s tím malým organickým dosahem. Už ta představa je hodně vyčerpávající. Organika je super, ale občas je potřeba jít i za její rámec. 

 

7. Neumím to, nevěřím si v tom

 

Tak v tu chvíli nám klidně napište 🙂. Máme ještě kapacity, takže vám můžeme vytvořit reklamy na míru pro Facebook, Google či Sklik. Pokud si chcete vše nejdříve nastudovat a vyzkoušet sami, tak vstupte do našeho placeného online klubu Budování podnikání v online světě, kde se toho můžete spoustu naučit a přitom mít naši podporu a pomoc na denní bázi.

Pokud už vám něco běží, ale pořád to není ono, tak se domluvíme na konzultaci, během které třeba jen trošku vylepšíme vaše reklamy, vysvětlíme si něco, v čem si nejste jistí atd. 

 

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Pin It on Pinterest