Podnikání a magie – interview s Jana Svobodová

autor: | 21. 10. 2019 | Marketing | 0 komentářů

V rámci placeného klubu – Budování podnikání v online světě, máme přibližně každé 3 týdny interview s odborníky na témata kolem marketingu, tvorby webu, live vysílání a mnoho dalšího. Mimochodem tam můžete nakouknout a poté se rozhodnout, jestli se vám u nás líbí, tak pospěšte ;).

S Janou Svobodovou, odbornicí na online marketing, jsme se domluvily na odlišném formátu takového interview, abych ho mohla sdílet s vámi zde na webu ;).

Takže jdeme na to!

„Jani, vnímám tě jako odborníka na marketing a podporu žen v podnikání. Jsou nějaká témata, která na svých konzultacích řešíš opakovaně?“

A, děkuju 😉 Opakovaná témata… ano, samozřejmě. Ale záleží na skupině klientek, témata se samozřejmě liší podle fáze, ve které je jejich podnikání. Mám v zásadě dvě skupiny

1) Podnikatelky, které již překonaly počáteční fázi a chtějí, aby jim podnikání opravdu vydělávalo.

Co se týče praktických kroků, tak se bavíme o přechodu na WordPress (nebo na lepší šablonu), prvním profi focení (tvoříme zadání pro fotografa, aby výstupem nebyly krásné fotky, ale krásné fotky použitelné pro web), zvyšování ceny, úprava textů na webu (aby byla poznat hodnota pro jejich zákazníky), magnet na kontakty a prodeje digi produktů.

hlediska osobního je to často sebevědomí, organizace času, efektivita práce, určení priorit. Poměrně často se v této fázi objevují problémy v partnerství. Vznikne nová situace, žena své podnikání bere opravdu vážně, potřebuje dostatek času, peníze na investice. Nezbytností je nové uspořádání chodu rodiny, což řada mužů poměrně těžce nese.

2)  Podnikatelky již mají ukotvené podnikání, dlouhodobě to funguje

Tyto dámy jsou obvykle velice schopné a zkušené, hledají spíše pomoc s technologiemi než s podnikáním. A těší mě nastupující trend, kdy ženy raději zaměstnají zase ženu.

 

„Jak tyto problémy řešíte? Co bys poradila ženám tady u nás ve skupině?“

Co se týče marketingu, webu, strategií… tak ať se systematicky vzdělávají, učí se. Vzhledem k obrovskému množství informací v těchto oborech je chytrým krokem zaplatit si konzultaci u někoho, kdo jim pomůže se v nabídce zorientovat.

Z těch osobnějších problémů, tak já během konzultace dokážu problémy vytáhnout, pojmenovat a říct, jakým způsobem se promítají do podnikání. Řešení často vyžaduje hlubší terapeutickou práci, takže klientkám doporučuji specialisty na EFT, koučky, cranio, regresní terapii… cokoli, co je pro ně přijatelné.

Takže ta rada… určitě nelhat si do kapsy, své problémy co nejrychleji pojmenovat a najít si někoho, kdo pomůže s jejich řešením. Snad všechny úspěšné ženy úzce spolupracují s koučkou nebo nějakou terapeutkou. Ušetříte tím hodně času.

 

„Je něco, co my ženy v podnikání rády opomíjíme?“

No, nerada to říkám, ale realitu. Podnikající ženy si poměrně často lžou do kapsy. Zcela ignorují realitu, co se týče financí (tedy předstírají si, že příjem do podnikání je jejich výplata). Nepočítají skutečně odpracované hodiny (připomínám, že i studium, správa sociálních sítí, psaní článků, odpovídání na maily, psaní digi produktů… je práce). A nemají reálný odhad, co se týče času na práci (dělají kalkulace příjmu z ideální situace, kdy mají na práci třeba 30 hodin týdně; jenže ve skutečnosti jsou prázdniny, nemoci dětí, je třeba něco zařizovat, samozřejmě zdaleka ne všechny odpracované hodiny jsou fakturovatelné).

Výsledkem je často přepracovanost a frustrace.

„Magie a podnikání – téma, které u tebe miluju – jak na ni a co to vůbec znamená?“

Já tohle kombinaci taky miluju. Samozřejmě pod pojmem magie nemyslím obětování kohoutů… magii a marketing vnímám jako jedno. V obojím si musíte přesně definovat cíl, správně načasovat, být ochotná něco obětovat, pracovat sama se sebou, obojí je hlavně o mentální práci.

A jako nejkouzelnější magický nástroj dnešní doby vnímám web a internet vůbec. Představte si, že chcete rapidně navýšit své příjmy. Třeba z 20t na 80t měsíčně. Co uděláte? Závazek. Opravdu závazně se rozhodnete, že tohle chcete (můžete spojit s nějakým klasickým čarodějným rituálem, ať se rozhodnutí ukotví).

Teď by bylo logické upravit cenu na webu. Jenže podvědomí vám začne přinášet překážky. Důvody, proč to nemůžete udělat. A teď je místo pro magii (terapii, pojmenujte si to jakkoli), musíte změnit své mentální nastavení tak, že opravdu zcela uvěříte, že je to možné.

Potom uděláte profi fotky, které reflektují váš brand, přepíšete texty, přehodíte cenu, změníte strukturu služeb, začnete psát články, točit videa, zaplatíte si reklamu na FB. A lup ho, za dva měsíce hrajete úplně jinou hru. Máte jiné klienty, jste jiný člověk.

A ještě jedno mají magie a marketing společné. Pokud máte nekvalitní službu nebo produkt, tak obojí vám dokáže přitáhnout zákazníky. Ale nedrží vám je a nepřinesou prosperitu.

Děkuju ti Jani za tvůj čas a odpovědi!

A pokud chcete zažít více takových inspirativních Interview a celkově se ponořit do Online marketingu – běžte požádat o vstup do našeho placeného klubu – Budování podnikání v online světě. Až si to tam prohlédnete, budete se moci rozhodnout, jestli zůstat a stát se členem naší rostoucí party podnikatelek.

 

 

 

 

 

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest