Krize nekrize, online marketing je nutný

autor: | 17. 3. 2020 | Marketing, PPC reklamy | 0 komentářů

Jak to myslím? Neměli bychom se všichni schovat, včetně našich firem a nebýt nikde vidět? Neměli bychom šetřit a tak odstřihnout výdaje na marketing? Kdo si to myslíte, nevím jestli vás potěším, ale jsem tedy rezolutně proti.

Díky zkušenostem z krize v roce 2008  a taky částečně selskému rozumu je dnes zřejmé, že firma, která nebude vidět, tak tu za chvíli nemusí být. Ano, třeba jste ani doteď nebyli extra vidět, ale tržby jste měli, tak to přece není třeba hrotit. No, jenže naše republika poslední roky zažívala „utrácející“ boom a ten právě skončil.

Teď přestane fungovat systém – nic moc nedělám, lidi si mě nějak najdou, občas přijde někdo na doporučení.

Teď bude fungovat pouze přímá úměra: jsem vidět = prodávám, nejsem vidět = neprodávám.
Zdá se vám to drsné? Možná trochu přeháním, abych vám otevřela oči, ale ne moc.

Věřím, že už si rozumíme a teď se pojďme pohnout dál.

Rozhodli jsme se, že naše firma teď musí být vidět, samozřejmě pokud je to možné v rámci našeho business modelu (ale to v příštím článku). Teď se na to podíváme ze strany například eshopu, který může prodávat online, ale strach, stres, změna, krize, ho může paralyzovat.

Jak eshop rozhýbat?

  1. Podívejte se do Google Analytics a zjistěte, jaké jsou vaše top produkty a prodávejte je.
  2. Prodávejte je díky blogovým článkům, videím, e-mailům, příspěvkům a Stories.
  3. Podporujte vše, co tvoříte reklamami z platformy, odkud vám chodí nejvíce prodejů (Facebook, Google, Sklik, Heureaka apod.).
  4. Co teď dělá vaše cílovka? Jak byste jí mohli pomoci? Jak byste jí mohli zpříjemnit čas? Můžete jí natočit inspirační videa? Můžete jí poslat tipy na další využití produktů e-mailem? Za každý nákup přispějete na výrobu 1 roušky? Fantazii se meze nekladou a důležité je – nesytit se krizí, ale pomáhat v krizi. Neotravovat lidi, ale zjistit co je trápí a pomoci jim!

A jak jsme na to šli my?

Naše situace je hodně odlišná od eshopů, ale třeba vás to také inspiruje 🙂

Hlavní informace je, že pro nás i naše klienty stále děláme správu kampaní. Pouze budeme optimalizovat s ohledem na stávající situaci a určitě nedoporučujeme nic vypínat. Protože jakmile přestanou být klienti vidět, lidé určitě přestanou nakupovat. A jaké jsme podnikli kroky, abychom dali vědět, že tu jsme pro naši komunitu?

  • Stávajícím klientům jsme napsali email s ujištěním, že jsme tu pro ně. Nabídli jsme jim konzultaci zdarma, abychom přehodnotili naši marketingovou strategii vzhledem ke krizi. + Nabídli jsme jim vstup k nám do klubu zdarma.
  • Našim fanouškům (tedy i vám) jsme vytvořili službu na míru – Jednorázová kontrola reklam. O co jde? Mnozí z vás jste teď ve fázi, že budete více a více věcí dělat sami. Zrovna reklamy jsou v tom ošemetné a proto máme i klub. Ale i přesto teď pro vás bude ještě více stresující spustit reklamy. To znamená utratit reklamy bez toho abyste měli zaručený výdělek. Výdělek vašich reklam vám nezaručíme. Zaručíme vám jejich správnost. Vše vám zkontrolujeme a doporučíme emailem co opravit nebo zoptimalizovat. Vyjde vás to jednorázově na pouhých 500 Kč.
  • Zlevnili jsme na 3 měsíce náš klub z 600 Kč na 400 Kč. Díky tomu to pro vás nebude takový finanční závazek a bude vám moci posloužit v těchto těžkých časech. Od víkendu tam řešíme Krizový marketing a pomáháme členům jak můžeme 🙂
  • Pro naši komunitu dále chystáme sérii živých vysílání, interview, článků a příspěvků. První vlaštovku můžete shlédnout zde.

Co z toho vyplývá? Jsme tu pro vás, makáme a děláme to, co umíme nejlépe – pomáháme podnikatelům v růstu jejich firem a v přemýšlení a kreativě OUT OF THE BOX.

<h5>Polina Ševčíková</h5>

Polina Ševčíková
Mentorka autentického businessu. Se mnou vytvoříte fungující business strategii a úžasné kampaně založené na vaší jedinečnosti. Příběh naší online rodinky si můžete přečíst zde >>
Žádné komentáře
Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

Prodejní hovory s lehkostí

Prodejní hovory s lehkostí

Prodat někomu něco přes telefon je velmi ošemetné, ale taky to může být vaše nejúčinnější zbraň. Za posledního tři...

Pin It on Pinterest